|
|
|
|---|---|
| Imorse startade inte bilen. Satte i nyckeln och tryckte på startknappen. Det hände inget. Provade igen, då visades en symbol med ett hänglås och en ratt. Enligt instruktionsboken så är det fel på rattlåset och man skulle rycka lite i ratten för att få det att släppa. Men det hjälpte inte. Hoppades att det var fel på nyckeln, gick upp och bytte. Men samma sak upprepades. När jag ringde till assistansen så skickade dom en bärgare direkt. "Det är inget vi löser på plats". Så nu står bilen på verkstad. Någon som råkat ut för samma fel? Vad blev det för åtgärd och hur länge hade ni bilen inlämnad? | |
| Hej, jag har exakt samma problem. Rattlåset går inte i alla gånger när jag slår av tändningen, detta får till följd att motorn inte går att starta nästa gång. Lösningen innan jag hasar till verkstaden för sjuttielfte gången är att slå av och på tändningen tills dess att rattlåset går i lås och motorn kan startas... | |
| Svårt att laga tydligen, bilen har snart varit på verkstad en hel vecka. | |
| Nu äntligen fick jag tillbaka bilen. Dom hade bytt hela rattstången. Kundmottagaren kunde inte riktigt svara på varför, men han sa något som att det är en enhet rattstången/rattlåset och att låset inte gick att släppa. Dom hade heller inget svar på varför detta händer. | |
BCR |
Tråkigt att det krånglar men sent ska syndaren (BMW) vakna... Har inte förstått varför BMW hakat på idiotin med nyckel OCH startknapp. Finns ju inga rationella skäl till denna onödigt omständiga procedur. /Håkan OO=00=OO |
| Vad kostade denna lilla renovering? Funderar på om det är värt att laga eller om jag lika gärna lever med det... | |
| För min del så gick det på garantin och jag frågade inte vad det skulle ha kostat utan. Men det låter inte billigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.