|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vad en BMW X5 4.4liter 4wd 01:a 15000 mil, sportpaket, ej navigator, skinn, svart, svensksåld , kan vara värd? Vad skulle ni ge i dagsläget? Jag är nämligen sugen på en sådan... Andra tips på vad man bör kolla på en sådan bil vanliga fel?(Be mig inte använda sökfunktionen U messerschmidt ;) ) "It's furious to be fast!" | |
Gemini__ |
En liknande bil som beskrivet ovan torde gå att få för en bra bit under 150 tkr. Har du någon direktlänk till objektet du funderar över? Mvh: Thomas |
|
Länk den bilen funderar jag på....han vill eventuellt byta mot min m5 00 Vet inte m det kan bli en bra eller dålig affärr ...därför frågar jag er :) "It's furious to be fast!" |
|
Gemini__ |
Vad värderar du din M5 till? |
|
Han ville byta mot min M3 i somras men det rann ut i sanden då ingen av oss riktigt hade något förslag på mellanskillnad, jag har en några bilder på den om någon är intresserad in och utvändigt, jag har fortfarande kvar M3:an. /Micke Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Det kan verka lockande att byta bort en bil som är svårsåld, men å andra sidan är väl en X5 4,4 det enda som är mer svårsålt än en M5 E39 just nu. Byt om du verkligen vill ha en X5, annars inte. Han vill ju uppenbarligen bara byta med din bil för att bli av med sin, han vill enligt annonsen helst ha en dieselbil vilket brukar betyda att man vill sänka såskostnaderna. Rätt pris för en X5 är jättesvårt, men de ha åkt på en rejäl snyting nedåt sista 6 månaderna. Jag tror inte han får 150 för den vid kontantaffär, tveksamt om han ens får 130' kontant. Den svarmålade grillen skrämmer nog bort många köpare, då den ser ut som en raggarbil. Vi vet ju hur enkelt det är att fixa, men många andra gör inte det. Som tidigare frågat, det handlar nog mest om vad du vill ha för din.... Mvh Johan |
Gemini__ |
Ja, Johan sammanfattar det hela mycket bra. Svårsålt var ordet. |
|
vARFÖR SKULLE EN X5 VARA SVÅRSÅLD?jo då caps lock var på.... De flesta bilar verkar vara svårsålda verkar det som. Folk är väl allmänt sega på att köpa nåt nu ett par månader tillbaka tycker jag. Kanske iom finanskrisen. Gemini__: om jag säger vad jag värderar min bil till så kommer denna tråd att växa onödigt mycket. De som vill köpa bilen eller är intresserade av bilen tycker inte att en m5 är värd mer än 100 tusen bara föratt det råkar finnas några lik till de priset ute på blocket. Om man frågar de seriösa vad M5:orna är värda får man nog helt andra svar. Jag tycker ändå att x5 verkar vara en bra bil och ett värde på 130-150 verkar väl va okej på denna bilen.. Helst skulle man vilja ha en med navigator inbyggd , har sett några sådanda bilar till liknande priser på blocket.. "It's furious to be fast!" |
|
|
Hej Tror inte det råder nån som helst tvekan om att x5 är en bra bil....men lik förbannat följer den med ner i lågpristräsket fortare än man kan ana...som alla andra SUV på mar-knaden . Jag har tittat på 00-03:or för långt under 150000 och till och med ner mot 100000 som fortfarande inte är sålda trots historik och svensksålda....med diverse olika utrustning naturligtvis men faktiskt dom flesta i väldigt bra skick. En jättefin 01:a gick mig precis förbi för 110000 och den var svensksåld 16500 mil, silver. ACC, och navi....visserligen en 3.0 men ändå....så har man is i magen så tror jag man ska vänta för dom blir ju varken yngre eller dyrare begagnade....eller jag är helt ute och cyklar? Frasse |
|
|
Behåll M5:an och sälj till våren istället. Gillar fordon med fart |
|
| Någon med Svensksåld X5 4.4 till salu får gärna Pm mig. Dock inte svart. | |
|
Vad kan jag få för min m5 00:a fullutrustad med total faclift lampor navi ratt svensksåld 19000mil ny vanos och lmm som är i superskick? Alltså vad man skulle kunna få för den till våren mars/april? Måste väl ändå vara mer lättsålt än nu...hoppas jag. Vill ju inte byta mot x5:an om det blir en mycket bättre kontantaffär till våren och x5:an skulle visa sig vara värd runt 100 tusen.... Det är knepigt det här ;s "It's furious to be fast!" |
|
|
X5orna har sjunkit sjukt mycket i pris, Den bilen på annonsen borde man få för 100 000kr. Bilen är ju en 01:a!! |
|
| Om jag vore i din sits, skulle enbart byta om jag fick en dellikvid - annars inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.