|
|
|
|---|---|
|
Har en liten fundering! Har en 318is -91 som jag ska byta bakaxel på, har fått tag i den stora lamelldiffade e30bakaxeln från en 325 -88 jag funderar om den passar helt rakt av, för ja fick nyss ett samtal från verkstan som ska utföra jobbet att klumpen är för stor och drivaxlarna passar inte rätt av, sen att den kommer ta i nåt mer som inte va bra (kommer inte ihåg exakt, är inte så motorkunnig) men har sett flera bilar både här och på rejsa.se som har stora e30diffen på sina 318is. hur kan det passa, har dom modifierat något? och passar bultarna till bakvagnsbryggan? Tacksamt för svar! mvh Johnny | |
|
Det passar, får de inte dit den så gör de nåt fel. Klumparna är lika breda över medbringarna men den "stora" har lite längre nos så du kan behöva trycka ihop kardanen nån cm. Drivaxlarna passar direkt och likaså fästena till klumpen i bakvagnsbryggan. Har själv bytt från lilla till stora så det är inte bara hörsägen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Okej Tackar! ska ringa verkstan nu o skälla lite:) |
|
| Kan det inte vara så att du fått tag i fel diff ?? Vad jag vet har 318is stora diffen, men som sagt, stora/lilla passar rakt av förutom kardan, det sitter en mutter mitt på som lossas, och då kan kardan skutas i längsled till rätt mått. | |
|
Jadu det kan vara så, men va ja hörde av kompisen som har den, så kommer den från en 325ik -88, och den ska passa rakt av, lite moddning från kardan krävs dock.. men får se i helgen vad snubben på verkstan säger, ja ringde dit o tänkte berätta föregående svar, men ingen svara där. han skulle ringa i helgen sa han så bara vänta och se vad som händer och sker!:) hoppas det ska passa iaf, orkar inte med vinande ljudet, måttligt irreterande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.