AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.007

Byta stereo - ha kvar display

De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Har just fått min 735 -97. Toppenfin och rätt pris.

Orginalstereon är utbytt och det är ett riktigt snyggt job rent fysiskt, men - displayen för datorn i mittkonsolen är helt urkopplad.

Visst måste detväl vara möjligt att ha den KVAR och fungerande, med reservation för funktioerna för CD som självklart inte kommer funka?! Den ska ju inte behöva vara helt svart bara för att man bytt stereo??
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
De har nog bara glömt att koppla in den igen? Åk tillbaks så får de fixa det.

Mvh
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej, sålänge det är den stora (MID) varianten av displayen och inte den lilla (IRIS) så fungerar den även fristående från radion.

/Andy
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Problemet löst. Enklast möjliga var en felsökning på BMW [900 spänn].

MIDen har helt enkelt dött... "okänt fel/kortslutning i MID gör att säkringen 27 går på en gång".

Hittade en identisk på skroten för 800spänn [ny på BMW var 6.200] och har just plockat isär den och fixat pixelfelet. På den ljusa sidan är att jag har en reservdisplay och en reservfront... =]

Vad som SER rätt skumt ut är att det är ett skruvhål [för lång skruv eller borr] som gått från radiokassetten, genom skalet på MID, och sabbat på kortet. KAN ju vara radiosnillen som "råkat"... göra nåt... men eftersom jag inte lämnade in den/hämtade ut den får jag nog aldrig veta...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.