|
|
|
|---|---|
|
fick precis ett erbjudande av en polare och köpa hans 19" are för en billig peng, grejen är det att han köpte dem till sin 5 serien och et på fälgarna är 15 eller 20.. nån som har provat ifall det funkar på en E36:a? Snabba svar vore tacksamt. MVH (o.o) \-/ | |
m5race |
Hej funkar absolut inte med ett sånt lågt et.. |
|
Hej funkar absolut med ett sånt lågt et.. förutsatt att fälgbredden är tillräckliggt smal. Troligtvis är den inte det, men fälgbredden tillsammans med inpressningen är två faktorer man behöver för att göra en bedömning hurvida det passar eller inte. Det är som att säga - hur mång akvadrat golv ska jag köpa? Mitt golv är 7 meter långt. |
|
| ET 15 är ju mer än en tum för lågt, vilket betyder att fälg och däck skulle begöva vara minst två tum smalare än original, alltså 6,5" och 195mm. Det är ju ovanligt i 19". :-) Dessutom är ju fortfarande spårvidden fel, och det ställer ju till det. | |
pg_ice |
fälgar för 5 serien passar inte på 3 serien! jag har provat och det ser inte klokt ut halva fälgen sticker ut utanför skärmkanten....ok nästintill då ;) |
|
okej ja det var ju synd! fick dem piss billigt och dem var splitternya, både däck och fälgar. det var 8,5" breda och däcken var 235/35-19 för er som undrar |
|
|
Men om du får dem så pissbilligt så köp dem ändå och sälj lite dyrare.. Kan vara värt ett försök iaf:) |
|
| Sitter faktiskt ett par 18" hjul på min m3:a för tillfället som är till en 5serie. Ser ruggigt snyggt ut men så fort jag ska smyga iväg så skrapar det i. Men jävlar vad snyggt. Skulle kunna ta en bra bild och lägga ut här. Det är precis den bredden jag har varit ute efter. Funderar på att fräsa av lite på inpressningen så den går att köra iallafall. Får se. Bild inom kort iallafall. Mvh | |
|
Tjena grabbar. a_wingard73: pissbilligt & pissbiligt, jag fick dem för 8500 för nya fälgar är rätt billigt, skulle jag köpa dem och sälja vidare så får jag nog sälja dem rätt billigt sj så det är ingen mening att lägga ett sånt jobb. till övriga: jag var iväg och provade fälgarna och det gick precis fram men bak så vilade skärkanterna på däcken. bilen jag testade på var min e36 320i touring som är sänkt 60/40 men fan vad det såg brett ut. jag vet inte om det är samma sak på m3 karossen eller om skärmarna går längre ut på m3:an jag har bilder på det men vet inte var jag kan lägga upp dem... mvh |
|
pg_ice |
man brukar få med FTP adresser med bredbandet där kan man ladda upp bilder. ladda hem en FTP klient tex Cute FTP Pro |
| Själv har jag fälgar som är gjorda för E46 bilarna i min E36a :)... Ser övermäktigt ut, men det tar i skärmkanten lite då och då trots att jag valsat skärmarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.