|
|
|
|---|---|
|
Jaha, nu är bilen död ?! Bmw 735ia -87 M30B35 Åkte till polarens garage, inga problem. Noterar att jag hade ca. 15 liter på mätaren. När jag drar från garaget till jobbet åker jag med farthållaren på. Stannar vid en rondell, och bilen dör. Nöter ett tag på starten, får sedan igång bilen. åker iväg, men den går ojämt, och gasar själv ibland? Efter 1km så tvärdör bilen. Strax innan den tvärdog så började tanklampan blinka frenetiskt?! det ska finnas soppa i bilen? Som tur var fick jag bogseringshjälp den kilometern som var kvar till jobbet, och nu står bilen på parkeringen och skäms. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Tacksam för snabba svar! Mvh/ Filling | |
| det är nog bränslepumpen som har givit upp,kolla bränsle trycket.Länk | |
|
Märkligt att den drog iväg av sig själv ibland bara. Sen förstår jag inte varför tanklampan började blinka heller? |
|
| KAn ju vara så enkelt att du faktiskt behöbver tömma tanken...det är ju inte ovanlöigt att det blir så mycket kondens under åren att de sista litrarna är renaste vatten....särskilt om man tankar för en hundring i tgaet och bara får en skvätt bensin i botten.... | |
|
Var ute för en stund sen, bilen gick igång fint, och jag parkerade den lite bättre. Passade på att kolla oljan, inge vatten i oljan iallafall. Dock så var det tomt på vatten i expansionskärlet. Tror jag har en läcka sedan tidigare i värmepaketet då det immar igen ganska bra i bilen. Konstigt nog gick inte bilen varm när den dog? Kan det ha något med detta att göra? |
|
|
730Peter: Jag har kört på reserven flera gånger tidigare utan problem, och jag tankar runt 25 liter varje gång. |
|
|
Var ute och fyllde på vatten igår, det saknades bara kanske en liter, så det var inte så farligt. Bilen gick igång direkt, men bluddrade på låga varv, över 4000rpm gick den kanon. Testade att dra ur kontakten till lmm, tomgången höjdes till runt 2.000rpm, gick rent på tomgång, men dog en kort stund vid gaspådrag. Kom på att jag strax innan bilen dog åkte genom en stor vattenpöl, kan detta ha något med saken att göra? Väldigt tacksam för svar, då jag verkligen behöver bilen. |
|
|
Pga sjukdom har jag ej kunnat felsöka något tidigare. Jag och farsan var till jobbet och skulle bogsera bilen till MD-Bilservice för att läsa av eventuella felkoder. Döm om min förvåning när bilen går igång, och går helt kanon! Körde hem bilen till mig, och öppnade huven. Såg då att den pissade ur sig kylarvatten från övre kylarslangen. Drar åt slangklämman, men känner att det inte finns speciellt mycket vatten i bilen. Åker upp till MD för att låna verktyg så att bilen kan luftas. När vi luftat läcker det fortfarande lite. Åker ut till farsan för att kapa slangen och trycka på den, men när jag kommer ut och drar lite uppåt i slangen så ser jag att det kommer en liten vattenstråle strax under infästningen till kylarslangen. Det visar sig att kylaren har spruckit mellan kylarslangen och vattenledningen till automaten (?!) Försöker mig på att smälta ihop det med lödkolv, dock lyckas ej detta, så jag drog på någon slags packningsmassa som härdade snabbt, och det är nu nästan tätt. Någon som vet något bra sätt att reparera kylaren, eller är det en ny som gäller? Eller är det kanske någon som har en kylare ligger? Tack på förhand / Filling. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.