|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett konstigt ljud som verkar komma från höger bak på motorn vid gaspådrag och belastning. Det är som ett dovt insugsljud. Det kommer inte alltid utan bara ibland och hörs tydligt när man sitter på passagerarsidan. Ev. att jag skulle kunna tänka mig att det är grenrörsläck men tycker mera det låter som insugsljud. Finns det något på höger halva av motorn nära torpeden som skulle kunna orsaka detta? Har läst något om insugsmembran som verkar sitta på baksidan skulle detta kunna orsaka ett sådant ljud vid belastning. Uppkommer aldrig när man bara varvar motorn utan belastning, inte vad jag kan höra ivarjefall. Har även noterat någon gång att det kommit ett ljud som låter ungefär som bubblande och rinnande vatten vid ungefär samma ställe (låter som precis bakom hanskfacket). Värmepaketet som något är knas med? Eller skulle detta ljudet kunna orsakats av dålig ventilkåpspackning? Noterade lite olja vid stiftet längst bak på passagerarsidan när jag bytte tändstift för någon vecka sedan. | |
| Ingen? | |
|
Membranet brukar ge taskig tomgång och oljeförbrukning, har du kollat vevhusventilationslangar? Bubblandet/rinnandet borde vara för lite kylmedia/taskigt tryck i AC´n - då kan det förångas redan i rören fram till förångaren, testa stäng av AC´n tillfälligt och se om det upphör. Mvh |
|
|
Tomgången och oljeförbrukningen är normal så membranet kanske det inte är då. Har inte kolla vevhusvent men ska kika på det. Ingen som har mer idéer? AC låter nog troligt då jag tyckte det tog lite lång tid innan kylan kom i somras så det får bli att se över det systemet. |
|
|
Det kan ju eventuellt vara membranet ändå, så avskriv det inte helt ännu. Antagligen så kan AC´n ha haft ett mindre årligt läckage som ackumulerats, prova att fylla systemet själv på vårkanten, läs mitt inlägg längre ner och efterföljande sidor: Länk Mvh |
|
| Det var för lite gas i AC systemet därav detta "morrande" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.