|
|
|
|---|---|
|
Idag fick jag höra, till min besvikelse, att sportluftsfilter släpper igenom en massa skit in i motorn. Snubben som sa detta har jobbat på en auktoriserad BMW verkstad i 14 år, så jag litar rätt kallt på honom. Anledningen till detta är för att sportfilter är både tunnare och mer "grovmaskiga". (Det är det mindre motstånd som ger oss den extra kraften...) Nu undrar jag, Finns det någon som hört detta förut? Och vilka filter är best? Tack på förhand... Danne C-YA, wouldn't wanna B-YA! | |
|
jag har läst på en Amerikansk hemsida detsamma, släpper igenom skadliga partiklar som ej har nåt i motorn att göra! HUN power. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Läste om det igår här på forumet kan det ha varit på m5-m3forumet nånstans.Samma uppgift kom fram där. MVH Hasso |
| Ja det är nog inte alls omöjligt, rengöring av filtret är nog en betydande del. Då med fen filterrengöring som finns att köpa. | |
| fen = den | |
betriebsanleitung |
Ett sportfilter är ju grovmaskigt som ett förfilter till en industri dammsugare så det går nog lika bra med hönsnät. |
|
Med andra ord kan man skita i sportfilter om man är rädd om bilen alltså? C-YA, wouldn't wanna B-YA! |
|
|
Jag skulle skita i det om jag kör på grusiga vägar eller på vintern. Asfaltsvägar på sommaren kan jag tänka mig sportfilter. Sen, om det är det enda du tänkt göra med motorn så kan du nog låta bli. |
|
Axel |
Ett rätt inoljat sportfilter släpper inte igenom mer skit fast det är mer grovmaskigt,just pga att partiklarna fastnar i oljefilmen,men som sagt man måste vara noggrann med inoljningen. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.