|
|
|
|---|---|
|
Historian: Har haft grymma problem med att bilen immat igen, har manuell AC och har kollat och någon tidigare ägare har tagit bort kupéfiltrena. Började rota under instrumentbrädan och hittade ett spjäll (på passagerar sidan) som inte styrdes av något reglage eller knapp. Jaja tänkte jag men hade även irriterat mig på att det var så taskigt/knappt märkbart flöde när man vill ha luft till både rutan och på sig. Kollade på förarsidan och började mecka med spjällwiren och hittade den här spjällmotorn med avbryten arm: Länk nummer 2 på bilden. Nu till det verkliga problemet vad gör den mer exakt? Har förstått att den styr inluften med fattar inte hur den styrs elektriskt och det finns ju självklart inte med i elschemat i Haynes boken. Den verkar vara specifik för compact med AC, kostar 1500kr på BMW och har hittat 1st på en skrot men inte frågat pris. Är inte så sugen att köpa och montera en och så är det nåt fel på styrningen så den går sönder igen. // Calle | |
|
låter ju definitivt som att mikrofiltret skall bytas. Vanligt att folk slarvar med detta på sina bilar då det är lite bökigt på vissa modeller. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Som jag skrev kupé/microfiltrena är borttagna! Nån som kan förklara funktionen på spjällmotorn och helst av allt har ett elschema för den manuella AC? // Calle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.