AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
986

Skrammel i motorrummet kom och försvann, E39 528i.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Startade upp bilen idag och hörde direkt ett litet svårdefinierbart skrammel från motorrummet, tycktes komma någonstans ifrån under insuget. Stannade och startade om, samma skit! Gick in och surade och ringde jobbet för andra dagen i rad och sade att jag eventuellt inte kunde komma (igår rostade fjäderskålen av på min andra bil...). Tog nya tag för att gå ut och börja skruva av och leta fel. Startade bilen för tredje gången idag, skramlet borta!? Testade några gånger till, inget skrammel. Körde till jobbet med några stopp på vägen för att köpa delar till den andra bilen, inget mer skrammel. Vad f-n var detta? Min tanke är att eftersom det kom någonstans under insuget ifrån så kanske att startmotorn inte kopplat loss eller gått tillbaka tillräckligt?

------
BMW CS #04839

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Gissar också på startmotorn. Eftersom det blev tyst sedan har jag svårt att komma på någon annan orsak till ljudet.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det var startmotorn. Just det här skramlet jag först skrev om kom inte tillbaka på två månader men det var första grejen på starten till en dålig startmotor. Några veckor efter detta första skrammel hände det att starten inte gick på första försöket, fick ibland starta två gånger med nyckeln. Sedan efter ca två månader som kom skrammlet tillbaka efter start lite då och då. Funkade att stanna och starta om några gånger för att få startmotorn att dra tillbaka drevet. Men till slut ganska ohållbart så för tio dagar sedan köpte jag en begagnad startmotor med halva miltalet jämfört med min bil. Den byttes inatt och nu är allt i sin ordning.

------
BMW CS #04839

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.