AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.998

Någon med erfarenhet av biltemas bromsskivor/belägg Bmw 520 E34.

Sida 2 av 2
Transocean
Biltemas skivor verkar rosta mindre än t ex just Brembo än min och många andras erfarenhet.
Sc
145
Schiklgruber
528i sedan -96
Jag tror Bmw323i-84 skämta med oss Aprillo!
Bm
27
Bmw323i-84
Bmw 550i 2008 E61
Bmw 530i 2009 E61
Bmw 525i 2005 E61
Verkade visst reta upp en och annan här. Vill förtydliga att jag absolut inte har något emot biltema. Ville bara ha svar på om någon annan råkat ut för samma problem som min bror. Nåt fel på skiten måste det ju vart iom. att bromspedalen gick i bott med biltemas skivor, när han senare monterar brembos skivor utan att röra någonting annat så funkar det klockrent??? Och när vi åkte tillbaka till biltema med skivorna så trippelkollade vi art. nr och enligt det så är det skivor till 535 fram. Jag är absolut inte ute efter och smutskasta biltema, tvärtom. Men skit samma. Jag får prova Biltema igen så får vi se. Lite tråkigt bara att bli utpekad som nån jävla mytoman på vad jag trodde var ett seriöst forum..
Att det kan vara fel på grejerna tvivlar jag inte på, det händer även brembo.

BMW 323i-84: Skulle du tro på mig om jag kom med ett påstående typ: "Jag bytte olja på min bil (Biltema olja) o den startade inte!! Helt sjukt, Så för att vara på den säkra sidan så bytte jag oljan en gång till, denna gång till Castrol, o då starta bilen bums!"? Tror inte att du skulle hålla med om att som jag antyder att det var oljans fel att bilen inte startade...Det var säkert som det sagts tidigare någon annan orsak till att bromsarna inte tog, förmodligen luft i systemet. Du kan lugnt handla skivorna på Biltema, de är inte världens bästa (men det är inte BMW original skivor heller så...) men de duger gott till äldre "bruksbilar"
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Farsan kör med biltema-skivor runt om på hans e34, även belägg. Funkar kanoners.. Funderar dock på om jag ska handla skivor från schmiedmann när mina tar slut eller om det duger med biletmas.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Biltema har mycket skitprylar som inte passar.. Jag köpte bromsbackar + termostat till min F**D och bromsarna var för små och samma med termostaten, trots att art nr är rätt..

Kör dock på biltema bromsar på min BMW och det fungerar kanonbra, bara man ser till att köra in dom..

Det största problemen när man köper hos Biltema är, tycker jag, dels att rekommendationslistorna ofta är felaktiga = man får fel delar med sig hem. nummer två är att man inte vet om grejerna man köper är helt ok eller om de är rena smäcket.

Sen handlar jag massor av annat där och är nöjd med en hel del av det jag köper, dock köper jag inte så mycket bildelar av naturliga skäl.

mvh
Jeppe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.