|
|
|
|---|---|
|
vet att det går att söka. Men hittade inte specifikt de jag letade efter. Som rubriken lyder kör jag en gammal 518 från 88. Dax för oljebyte. Tänkte kolla vad som rekomenderas och lite övriga såsikter. Då jag kollade castrol så rekomendera de 5w40 magnatec. Jag är lite nyfiken hur pass fint deras Highmilage olja skulle funka i detta ändamål. Mineral olja jag vet, men det är ju en gammal bil. En tanke till var ju att min oljepump verkar lite halvkass då det kan ta lite tid att få upp oljetryck vid kall motor. Är det då bättre med mineral eller hur blir det om jag tex häller i en lättflyttande helsyntet, kommer trycket byggas upp snabbare? MVH /Johan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En delsyntet så har du en blandninga av det. Mobil 2000 /Super S 10W-40 är en bra delsyntet. Valvoline har ju en Maxllife olja speciellt för äldre motorer som kan vara lite slitna är nog ett bra val. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.