|
|
|
|---|---|
| Hej....jag har precis köpt mej 328 cab och skulle gärna vilja ha tips på baslåda till den...det är typ 25cm mellanrum under cablådan...jag har 2st 10 tums MDS Audiophile, går det att ha dom eller ska jag köpa annat? | |
bmwracer |
tja köpte själv två mds 10:or och byggde en låda på 33 liter.min låda är 255 mm hög. jag tycker att ljudet blev plånkit så lit större låda är att rekomendera. |
|
har du basarna vilnkalde på nåt sätt eller liggande? det är ju inte speciellt mycket utrymme... |
|
| vinklade....menar jag | |
bmwracer |
nej dom är inte vinklade dom står rakt mot baksätet och porten har jag satt så att den är riktad mot luckan till baksätet. |
| det är väl knappt att man kan bygga en låda med tior som står upp som får plats där..... | |
|
om din låda är 255mm hög så undrar jag vilken konstruktion det är? 10 tum är ju 254mm... |
|
bmwracer |
dom är 25 cm basarna. men är dinna 254 mm så funkar det väll? tror att man får in en lite högre låda om man vill. |
| man får ju räkna med materialtjockleken också.. | |
bmwracer |
japp 12 mm mdf |
| 12mm? inte mycket....jag brukar köra med minst 19mm.... | |
|
Om man bara stagar lådan ordentligt ska 12mm MDF inte vara något problem. Spånskiva däremot bör man ha en tjocklek på 22mm på... //Koffe |
|
| okej jag ska testa.... | |
|
Jag gjorde en SLUTEN låda på 50 liter. 2 st lansar vibe pro 10" Nu låter det faktist ganska bra, även ner cabat!!! |
|
|
Tar tebax det sista... 19mm MDF bör man nog ha. *Skyller på hjärnsläpp med extra synapsglapp* //Koffe |
|
Lassen |
MDS byggde en låda för en 10" bas åt mig, de var tvugna att vinkla basen lite för att få platts. Sedan satte jag ytterligare 2 st 10" basar mellan plåtarna, bakom baksätet... låter jäkligt bra för att vara en cab.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.