AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.346

Man kunna undra varför Sveriges Bilindustri gör såhär...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk
Mvh
Asken
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Det står på tyska...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Asken: Har du inte missat ett "inte" i din rubrik eller är det jag som har missat något?

CooperVickis: Är du verkligen säker på det?

/Masten
Tysk > Svensk översättning: Länk
Tysk > Engelsk så klart :)

to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Intressant, dock måste du Asken ha överseende med oss dödliga, det är inte lätt att hänga med i ditt skrivspråk och många av oss klarar inget annat än att beställa en stor öl på det tyska språket.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Masten: Helt korrekt. Ni unga, Svea rikes framtid äro di som äro korrekta och kunniga. Jag bara skriver något brev eller så emellanåt då jag inte målar...
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Så hur gör då svensk bilindustri? Jag antar du är väl insatt i detta, eftersom du uttalar dig?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ErikW: Det äro trevligt att erhålla eder närvaro i detta ämne.

Jag får be att särskilja några definitioner såhär i gränslösa Internetttider.

Svensk automobilindustri är kanhända bara Koenigsegg numera. Jag antar att de arbetar hantverksmässigt i den goda germanska tågordningstraditionen.

Det såsom voro begreppet "svensk bilindustri" en gång i världen, med svenska huvudägare som förstår det intellligenta i värdesättande utav långsiktighet, trogna kunniga välutbildade arbetare, en god kedja utav huvudmän ifrån konstruktör till provningsing, samt där mången ting producerades i närheten utav sammansättningsfabriken(blir något fel så ordnas det direkt samt det talas samma språk, mycket viktigt för att undvika misstag...) samt där det mesta i bilen var producerat i landet där den byggdes så var allt detta det som byggde och betalade allt det vi kanhända tar för givet idag. Billig el, kranvatten som kostar 2 öre/liter, fredliga omständigheter. I ett land som detta. Eller, när teknikerna sköter inköp, konstruktion provning samt godkänner produkten inför högsta chefen så fungerar det. Som på P-Gs tid. Han hade "E-85" driftsklart med stationer i 08, 031 samt 040 för +30 år sedan

Vad sker nu i "svensk bilindustrin". det började väl kanhända med att Svea rike hade så mycket överflöd att det föddes för många räknenissar? Sedan skulle det outsourcas, produceras enligt räknenissemetoden och vips så skärs 6.000 jobb på Volvo bort utav en kille som säkert är duktig på att räkna samt svarar inför killar på andra sidan Atlanten som inte är en del utav Svea rike, samt dess värdegrund. Det kanhända kallas kulturkrock.

Detta är ett scenario som kanhända inte alla tänker på. Att beslut fattade för 30 år sedan är den vardag vi lever i idag såsom enkla medborgare.

Det jag gjorde var att jag skrev ett brev till den här engelsmannen. Försökte förklara för honom att begreppen som "en kokt med bröd och Pucko", om du vill besök gärna staden med någon ifrån tillverkningslinan och be han förklara seder och bruk för sådant tar 10tals år att lära sig såsom gäst i detta land. Jag hade även tankar om ett par produkter, måhända ej producerade idag men ändock inte långt borta. C30 1.8F cab(lite produktion i Uddevalla var iden) samt C30 1.6 biogas med tankar som räcker+500km. Volvo har all kunskap på biogas, bara det att sedan Ford tog över så har det duggat in nya förhållningsregler hela tiden, inte konstigt att cheferna inte har en lätt roll då.

Varför står det så många BMW på parkeringsplatserna utanför kontor på Hisingen där Volvo tillverkas?:)

Jag är varken vonsult, aktieägare i Ford, politiker eller liknande beslutsfattare. Jag bryr mig om att dels det finns jobb, som kan betala skatter, som ersätter de som inte har jobb, som betalar en del utav "samhället" som betalar ned en del utav den gigantiska utlandsskuld Svea Rike haver. För annars får ju de såsom äro växande, Svea Rikes framtid, betala för detta.... Jag har inga barn själv. Däremot en del empati samt är medborgare i Världens bästa land.

Inte konstigare än så. Samt att jag vet att brevet bliver läst samt att jag bjuder på skratten och tankarna som människor får.

Insatt i detalj, nej men jag förstår ramarna utav det många generationer försökt få ihop till det som idag är det vi lever i med allt fint och bra.

Mvh
Asken
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag tycker det är fantastiskt roligt och underhållande att läsa dina inlägg Asken;-)
Dessutom håller jag med om att Koenigsegg är Sveriges kanske enda biltillverkare numera.

//Stefan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste Herr StefanL: Ett varmt tack för eder åsikt. Nu råkar de facto vara så att ett synnerligen skarpt brev till Herr Ford Jr själv haver blivit läst och besvarat. Den dagen företagsledningar (börjar tänka..) på miljö primärt istället för $utdelning så börjar det här landet röra sig i rätt riktning.
Hur kul skola det vara om alla i Svea Rike åkte prima BMW? Så kul får det icke bliva:)
Mvh
Asken
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Asken -> En ärlig undran: Varför utrycker du dig på det sättet som du gör? Om du alltid pratar och formulerar dig på det sättet som du gör här har jag egentligen inga invändningar, då blir det personangrepp. Att sedan bedöma hur det låter är upp till lyssnaren. Själv tycker jag det låter otroligt gammeldags och dumt, till och med mer irriterande än särskrivningar och stavfel. För min del tar dina urmodiga ordval ofta fokus ifrån inläggen i sig, kanske jag som har koncentrationsproblem, vem vet.

Börjar du ditt nästa inlägg med Bäste Herr fredo måste jag... bryta minst en penna... ;)

Ni andra... om jag är helt ute och cyklar, så säg till...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Herr fredo(bra namn de facto): Om det Ni tänker är en ting, om det Ni uttrycker är en ting, om det Ni skriver ytterligare en ting så blir det den såsom läser det såsom får tolka helheten. Personangrepp haver välan varit närmast meriterande vid de flesta tillsättningar de sista åren? Se mediabruset 06-08. Tillika haver det alltid behövts någon att skylla på? Den senaste forskningen såsom TBEKinstitutet genomfört visar ju att politikers hemförhållanden påverkas av dels deras arbetsmiljö, dels deras hemmiljö.
Däri ligger ett kollektivt ansvar att dels bena ut varför samt att förhålla sig till det. Om för många medarbetare surfar för mycket privat på betald arbetstid, är det då egentligen icke de såsom tillhandahåller det man nyttjar samt apparattillverkarna såsom bär huvudansvaret för att icke ha informerat om helheten av det vi sitter vid? Penna och papper samt telefax har en fördel vissa märker förr eller senare. Det handlar omtaktkänsla samt insiktsförmåga
Mvh
Asken
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Hoppas du inte tog mitt förra inlägg som ett personangrepp, för det var just det jag inte ville. Och i så fall ber jag verkligen om ursäkt, men trots allt utryckte jag bara det som jag känner i stort sätt varje gång jag läser dina inlägg.

Anonymiteten med att sitta framför sin dator på kontoret eller hemma kan bidraga till en onödig attityd, jag vill inte bidraga till den attityden och skriver därför bara sådant som jag kan stå för. Mitt första inlägg var egentligen bara en fråga. Och om svaret var JA fanns där inget mer att spinna vidare på och om svaret var NEJ innebar det att du antingen spelar lustig eller att du formulerar dig på ett sätt som jag inte förstår.

Trevlig helg!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Herr Fredo: Det är det sista som det äro eller uppfattas såsom. Privata åsikter uttryckta på ett publikt forum äro något grundlagsskyddat.

Om Ni själv äro en intelligent person som förstår att det finnes inga dumma frågor, däremot en mängd olika uppfattningar om vad såsom kan betecknas dumt så är det kanhända så att svaret finnes inom oss alla, det är bara rätt frågor som finner svaren?

Andemeningen är enkel. Det här är världens bästa land i sin grund. Därefter har en mängd beslut tagit såsom varit omedvetet ointelligenta. I slutändan är det alltid vi medborgare såsom får betala för det. fredo har icke gjort något fel. Däremot finns det säkerligen många såsom påstått det för det är den såsom kan ta en del motfrågor som inser hur det jag vet. Att de flesta bara nyttjar 1% av hela sin intelligens. Detta genom att vi ofta befinner oss på reptilhjärnestadiet i våra överläggningar om vad som är rätt/fel..

En stor orsak? Kaffe innehåller koffein såsom äro centralstimulantia och därmed framkallar? Gärna kaffe och varför icke lite prima mjölk i det i framtiden?

Mvh
Asken

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.