|
|
|
|---|---|
|
Hej jag tänkte införskaffa en Bmw 535i. Är det något speciellt jag ska tänka på när jag köper en 535 förutom topp, silentblock och vibrationer i 90km/h? Sen hade jag tänkt att konvertera till turbo. Vad ska det kosta för att vara värt det och framför allt vad kostar det? Vore jätte tacksam för svar och hjälp! Mvh Filip | |
|
Kolla över rosten i tröskellådor, typiskt fel på e34 tyvärr. I övrigt är det väl mest som vilken annan bil som helst när man ska handla, helhetsintrycket är ju jävligt viktigt, om den ser ut att vara välskött. Angående turbokonvertering så beror ju allt på hur mycket effekt du vill ha ut. Du kan nog få ihop ett snikbygge runt 10 lakan. Själv byggs det på 535'an nu, men mitt hamnar i kostnad runt 35-40 lök. Motorerna i sig är väldigt hållbara så är man bara ute efter en liten knuff så räcker det ju med snikbygge, men i mina ögon är det roligare på mitt sätt :) |
|
| Okej det ska jag göra! tänkte väll lägga ner typ 15 papp på det till och börja med. Men i övrigt är 535an ett bra köp? | |
|
I mina ögon är alla e34 från 525 och uppåt trevliga bilar, mindre än så är det för liten motor jämfört med bilens storlek. m30-motorn som sitter i 535'an är ju vad M5'an är baserad på så det är ju kvalitet på sakerna iaf :) |
|
| Jag kan förresten starkt rekommendera Länk som är en sida som är inriktad på BMW & turbo :) | |
|
Tack låter riktigt bra! jag ska åka och titta på bilen imorn tror jag:) något du tkr jag ska tänka med på när jag provkör bilen? vore bra om jag hade något jag kan tänka extra på! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.