|
|
|
|---|---|
|
Det kommer ett klonkande ljud från motor/växellåda på tomgång, men när man trycker in kopplingen så försvinner detta. På Theanders i Lund(BMW försäljare) så sa de att det kommer alltid på 325an. men det vasr inget att bry sig om ...men vad är det ? ...låter som om någon vill ut ju !!! Christian | |
Eddo |
Jag håller med! Så låter min med. Jag haft 5 st E30 och alla låter precis som din. Inget att göra åt det. |
|
Nog samma fel som jag har. Vi hade en diskussion om detta tidigare, där några påstod att det kunde vara utrampningslagret. Personligen tror jag inte det, eftersom det låter inte när kopplingen är intryckt. hmmm... |
|
| Min låter lite den med. Men det låter mer som något som sitter löst. Hörs bara på tomgången med kopplingen uppsläppt. Jag bytte lammeller och urtrampningslager för ett tag sedan, och det blev bättre, men inte bra. Är det inte något lager eller nå? Värkar som vi får leva med det... | |
|
Samma här........ |
|
|
Det är ingående lager i växellådan som hörs Byte växellåds olja och se om det hjälper |
|
|
När jag trycker ner kopplingen hörs det ett tuggande/malande (typ) ljud från vxllåda/koppling, kan det vara urtrampningslagret som är skrot? Bayerische Motoren Werke |
|
|
lider av samma problem och min farsa som är en gammal räv på bilar säger bestämmt att det är för att det är för låg tomgång o att om man höjer det lite ska det fixa sig det låter rejält på min för att min kam en DR-shrick på 296 eller 290 nånting grader =)ska själv fixa det i helgen jag återkommer med resultat.. Snart turbo =) |
|
Stephan Olson |
Ekman, Tänkte du höja tomgången genom att skruva ut stoppskruven, eller vet du hur man gör det elektroniskt? |
|
vet inte säkert ska fråga farsan.. skriver tillbaks idag hur det gått Snart turbo =) |
|
| jag tror att det är stödlagret alltså lagret som sitter på ingående axel till växellådan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.