|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ganska nyligen införskaffat en Bmw M3 E46 och måste börja med att säga att bilen är helt kanon! Ångrar mig att jag inte skaffade en tidigare. Är mycket imponerad av hur snålt man faktiskt kan köra M3:an trots den potenta motorn. Nu till mitt problem: När jag startar motorn tänds den gula oljevarnings lampan och slocknar först efter ca 10-15 sek. Efter att ha lusläst instruktionsboken och kollat oljenivån manuellt på angivet vis kan jag konstatera att nivån ligger på drygt 2/3 av max. Alltså ingen låg nivå. Vad är felet? Tacksam för svar! | |
| Nja då är det väl inget fel. Lampan kontrollyser väl ett tag men slocknar sedan. Om den inte fortsätter lysa så är det ju bra nivå. Så jag tror allt är i sin ordning | |
|
Hur står bilen rent lutningsmässigt när du startar? Står bilen och lutar åt något håll så kan den varna för att du behöver fylla på fastän du har bra med olja. Så har det varit på en del bilar har jag märkt. Prova stå och starta bilen på helt plan mark. Är den fortfarnde tänd då när du startar och du har bra med olja så är där något som är knasigt. Har läst att där gått ut en "kampanj" på att de hade strul med just oljenivåkännaren på s54. Rätta mig gärna om jag har fel om "kampanjen". Mvh Martin |
|
|
Hola, Hade samma problem på min 330 och det visade sig vara oljenivåsensorn som var knas. Tror det kostade en hundralapp att byta den om jag inte minns fel. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.