|
|
|
|---|---|
|
Någon som har testat att montera de något nyare lycktorna på en bil som inte har dom orginal (e46) ? Har precis köpt bilen och den har organge färgat runtom. Några saker som stör mig med bilen är faktiskt dessa punkter: Klimatorn arbetar välldigt dåligt. (mitten vredet i mitten är rätt ställt) Ljudet i stereon (business). Rostskyddet. Någon som vet om det är fel på kliman eller hur man kontrollerar ? Annars är jag mycket nöjd med bilen... Tack på förhand :) | |
|
Det är nog bra om du preciserar lite bättre vad du har för bil om det ska gå att svara på. Modellår, Coupé, Sedan, Touring är viktigt att veta. Sedan kan du väl besktiva vad du upplever som dåligt med klimatorn också. För varmt, för kallt värme på fel ställe? |
|
|
Sant! 320i e46 sedan -99 Klimatorn sköter inte värme och kyla snyggt.. Antingen för varm eller för kall.. och grad antalet man ser i display känns inte som det som blir. Helt enkelt tycker jag den sköter det taffligt. Och mitten utblåsen har ju eget värmevred.. Det kvittar om den står i mitt läge, så tycker jag inte klimatorn kan reglera den ? |
|
|
Det finns kit för att konvertera till facelift baklysen: Länk Det räcker alltså inte att byta bara ljusen för att det ska fungera ... Om klimatorn inte håller inställd temperatur, och det kan vara både för kallt och för varmt, så tycker jag det låter som ett tänkbart fel kan vara att tempgivaren är igensatt av damm. Då tar det för lång tid innan den registrerar vad det är för temperatur i bilen. Testa att dammsuga ur luftintaget på klimatkontrollpanelen. Lyssna om du hör en liten fläkt i panelen. För visst har väl panelen i E46 en liten fläkt som drar in luft till givaren? Klimatorn ska reglera temperaturen även i mittenutblåsen. |
|
|
Adelson: Är du säker på det, har för mig att den bara släpper in kall eller varm luft från mittenutblåset på E46. Alltså utan inblandning från kliman. |
|
|
Zebb_83: Antar att du vet att faceliften har annan form på lyktorna fram, dvs från 2002. När det gäller Kliman så får i alla fall jag vrida till blått på mittutblåset sommartid för att få ordentlig kyla i bilen. |
|
|
Clubsport: Jag är 100% säker på att kliman styr temperaturen i mittutblåsen på de E46 jag har haft och provat. Jag har i och för sig aldrig provat någon pre-facelift. Så jag utesluter inte att det finns versioner där det fungerar som du beskriver. navi: Ja kyleffekten blir större med reglaget på blått. Jag tycker dock att det blir kallt tillräckligt snabbt med reglaget på mitten även när bilen stått i solen varma sommardagar. |
|
|
Facelift-lampor funkar fint om du får "boxarna" till dom gör så att du slipper felmeddelande i kontrollpanelen. Köper du orginal facelift-lampor behöver du byta ljusmodul om jag inte minns fel. // Daniel |
|
| Det vart tillslut icke facelift lampor.. Så nu har jag redan den biten klart. | |
| Snabb fråga då jag planerar byte av Bakljusen på min 328 -98. Är det Dioder i Facelift ljusen som det är på E39? | |
|
Om det är en sedan så nej, dock inte helt 100 på hur det är med coupe/cab, däremot e46 m3 har dioder. Annars går det ju alltid att köpa icke orginal med, själv kör jag med Länk på min sedan.. /mvh Nikke |
|
|
Ofan! Men hur funkar dom bakljusen med felmeddelanden och liknande? Visar den inte att du har trasiga bakljus? Vilken årmodell har du? Hur passade kontakten på baksidan? Själv har jag en -98, och jag har en uppsättning sådana glas, men utan dioder. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med plattan på baksidan. Den har 3 lampor original, medans den nya har 4.... Har du någon idé? |
|
|
Jag har inga felmeddelande alls, det var som "glödlamps" kontakter på dem, så det var bara att sätta i de där man normalt sätter vanliga glödknopparna... Min är en -01. /mvh Nikke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.