AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.512

Nu var det min tur att bli lurad.

27
JÖNS
318ik.- 89.
bli lurad av en person som ville att jag skulle skicka en del till han.
Det var en ifrån. Smålandsstenar. Något liknande namn som. T- Hoff....
Vi var överens han skulle lösa ut när han hämta den. Men dum som man är så litar man på han. Man har ju läst här på sidorna hur en del gör ibland.
En skitsumma på. 275 Kr. Men det var denna gången det.
Det framgår inte så mycket av ditt inlägg vad det handlar om, vad det en annons på blocket?

Hur kan han ta ut ett paket utan att "lösa ut"?

Skriv gärna utförligt så vi andra inte åker på samma person.
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Min hemort, men namnet känner jag inte igen.
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Hej....

Du ja vart då blåst på 4000 kronor av en kille som annonser här på autopower och blocket i sommras... Han hade annons om en silvrig 530 diesel som skulle skrotas å man skulle få köpa grejer, sakt å gjort ja hade trasig front på min så perfekt tänkte jag.... Verkade mycket trevlig å dum som man är litar man ju på folk.... Betala och han skulle skicka speglar och en front men inget kom....
Å ja härja å ringde å han lova grejerna, men efter ett tag kom de fram att bilen på bilderna som var ute på annons stod på kvd aktions firma... Så inga grejer, de lustiga är att ja haft kontakt med han flera gånger han har lovat att ja skulle få pengarna men inga pengar har då kommit....
Han har bara skyllt på en massa olika konstiga saker....

En tanke ja fick är ju om han blåst mer folk här???
alain
Har ni blåa ögonen?
Varför skicka ni pengar i stället för ta emot produkten med postförskott?,
På det visset ni får produkten och han får sina pengar.
Om han nekar att skicka med postförskott då är det 90% chans att det är någonting som inte stämmer.
som man säger: man lär sig av misstag.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Kråkan
Jag råkade ut för samma sak.Jag ledsnade tillslut och hotade med att jag skulle polisanmala han samt skicka ärendet till kronofogden och det hade jag gjort om han inte hade betalat tillbaka pengarna eller skickat varan.Skickade han ett sms på tisdagen och talade om att han hade tid på sig till på fredag.Då löste det sig:)För övrigt har jag betalat i förskott säkert hundra gånger ocg det är bara två gr det strulat.Så dom flesta verkar ärliga:)
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Jo visst blåa ögon nå är de väl lite så, men samtidigt har man ju en viss tro till människor... de är första gången ja blivit blåst...Man vill ju gärna tro att folk är ärliga.... När ja ringde till kvd aktioner å fråga om bilen i fråga vart de liv i luckan på mannen i andra ända....
Men har då två nummer åt han å de ena till nån jobb mobil så de blir å polisanmälan......
Tydligen bara ja som vart lurad av han.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.