AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.780

Hur nöjda är ni med er 335i?

Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Hur nöjda är ni med er 335i?

Skulle vilja få lite tankar och betyg.
Vad ska man välja för utrustning?
Funderar själv på en 3-dörrars.

Verkar finnas väldigt många olika prestanda uppgraderingar.

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Är mycket nöjd även om jag haft rätt mycket strul. Finns ju rätt mycket utrustning att hänga på... häng på det som känns vettigt. Du är den enda som kan avgöra det.

För mig var taklucka viktigt då jag tidigare kört Z4. Och vet hur skönt det är med vinden i håret.

En bra Stereo är alltid skönt att ha, inget att snåla på. Svårt att ångra sig sedan också med en ful instaltion från MDS.

Navi används inte så ofta, men underbart att ha när den väl behövs. Skinn kunde kvitta för mig, då jag hatar skinn. Men vet hur svårt det är att sälja den dagen då bilen inte har det eftertraktande skinnet.

M-paket eller inte? Nja spelar mindre roll på e92:an då den har fina linjer precis som den är. Det var ju stor skillnad på e46:an med eller utan M-paket.

En trevlig bil med lagomt mycket pulver under huven för rolig körning, men känns lite tung i kurvor. e46:an var roligare att köra i kurvos anser nog jag.

Automat är gudsgåva och skulle lätt valt till det vilket jag inte gjorde tyvärr.

Kör hårt och lycka till!

Hilsen Kristian
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
jag gick precis som du ev vill gå, från 130i till 335i.

missnöjd med min fd 08 pga turbolagget, farligt i trafiksituationer då man var tvungen att byta fil eller bara gasa för att ge plats och underlätta för andra.

Enligt många 2009 ägare är turbolagget borta. Provkör en 09a och bilda din egna uppfattning, men kör gärna en 07a också om du har möjlighet, då vet du med säkerhet.

Automat + bra stereo + taklucka bidrar till hela upplevelsen, ett måste enl mig.
Buspelle
Är extremt nöjd. Körde M5 E39 tidigare och klarade "nedbytet" tack vare 335ans alla förtjänster. Nästan lika snabb, men lite smidigare och mjukare jmf M5an.

Valde själv bort M-pkt eftersom jag tycker bilen är snyggare utan, men la till högglans lister, antracit innertak, och 18" som ju ingår i M-paketet. Därtill comfort och dynamicpkt, navi, bluetooth, M-ratt, belysningspkt, alulister och skinn. Vill själv absolut inte vara utan skinn och navi i kombination med BT där man får upp hela telefonboken på skärmen är kanon.

Har haft ett problem; högtryckspumpen för bränsle krånglade (har varit ett relativt vanligt problem på 335an), men efter byte av denna och uppdatering av programvaran går bilen ännu bättre.

Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Tack för era svar.
Det ger mig hjälp på vägen.

Är det inte mer 335 ägare på forumet?
Ri
7
Riddar Arn
best: 430ix Gran Coupe
M135iX-13
Är mycket nöjd med min 335CiA. Jag hoppade över M-paketet då det man egentligen vill ha redan finns med (M-chassi + sportstolar). Jag lade mina pengar på Skinn, M-sport ratt, Stereo och högtalare. Mycket viktigt med stereo + högtalare: hör från andra 3-serie coupé ägare som missat detta och som ångrade det mycket. Slängde oxå på större fälgar, samt comfort samt dynamic. Där ingår bland annat "key-less go". Kan tyckas vara onödigt, men när man väl börjat vänja sig vid det, så är det en fantastisk skön feature som man inte vill vara utan nu. Tyckte inte att Navi är/var nödvändigt då man kan lösa det ( och slipper bära extra vikten ;) ) , nä, investerade istället på Automatlådan, med växling paddlar. Ett beslut som jag våndades länge över, men som har visat sig vara helt rätt! Idag använder jag paddlarna dagligen och när höger foten tenderar till att bli tyngre så känns det bara skönt att kunna hantera allt med båda händerna på ratten.

Det ända negativa jag har att säga än så länge är dessa s***ns Run-Flat däck. De är sjukt spårkänsliga framför allt under inbromsning för att inte tala om att den extra hårdheten emellanåt gör det svårt att få ner kraften i backen. Nä om möjligt så välj bort den sk**en och sätt på bättre däck.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Jag är oxå extremt nöjd med min 335CiM. Hade inga problem att välja utrustning. Visste från början precis vad jag ville ha.

Enligt mig är I-driven ett måste. Man får ju inte bara navigationen utan man får ju även en mycket bättre styrning och överblick av alla funktioner. Inte minst om man valt till USB-uttaget. MP3-låtlista direkt på skärmen. Helt oslagbart.
Dessutom blir ju instrumentbrädan att skilja sig lite från en E36.

Som föregående talare poängterade så är ju "keyless-go" funktionen ett måste. Man blir van vid det väldigt fort.
Helljusassistansen är oxå en grej som för mig fungerat väldigt bra. Prisvärd med sina 1500 :-

Valde i stort sett allt vettigt utom taklucka och automat. Min 335 är till och med utrustad med dragkrok =)

Jag hör till skaran som inte bekymrat mig så mycket över RFT däcken. Tycker att dom har fungerat bra. Bilen är ju ändå stötig med 19" och coiloversats.

Snuttis: Du får ställa specifika frågor så är det lättare att ge rätt information =)

//Erik
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Mina runflat Dunlop spårar inte alls!
Är lite glatt förvånad.

335iA 2009
Hej,

Har precis blivit av med frun's 130iM-07 och är också mycket intresserad av en 335'a.
Vad ska man betala för en beg -07(sedan/touring)m-sport,navi?
Verkar vara många som är eller varit trimmade, är det någon risk?
Har det varit några specifika problem med -07?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.