AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.962

Bmw M5 vs Cadillac CTS-V

Sida 1 av 2
pa
165
palin lover
S60 T8 AWD Polestar R-design -21

Chevrolet Camaro Z28 -96
Nu har väl tyskarna något å jaga?

Bmw M5.
Effekt: 373 kW, 507 hk, maximal effekt vid 7750 varv/min, maximalt vridmoment 520 Nm vid 6100 varv/min.
Prestanda: maxhastighet 250 km/h, acceleration 0-100 km/h på 4,7 sek
Tjänstevikt: 1830 kg.

Cadillac CTS-V.
Effekt: 415 kW, 557 hk, maximal effekt vid 6100 varv/min, maximalt vridmoment 747 Nm vid 3800 varv/min.
Prestanda: maxhastighet 308 km/h, acceleration 0-100 km/h på 4,2 sek
Tjänstevikt: 1928 kg.

"Sug på den gobiten"
To
90
TopGear
E46 323ci Cab
E61 530d
Cadillacen har precis blivit lanserad med sikte att klå M5.
Men... med tanke på att M5 har några år på nacken så lär den uppdaterade M5:an käka upp CTS-en till frukost. Enligt Road and track (US) var BMW ganska nöjda trots en provkörning bilarna emellan där CTS vann. BMW körde ju trots allt med en äldre bil.
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Det var verkligen stor skillnad i vrid samt NÄR det vridet finns tillgängligt. Vad är det för cyl.volym på Cadden?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

6,2 liter kompressormatad.

___
//Ulf
hur är kvaliten i cadillacen? tror dessutom att bmw.n är bättre utustad.. men som sagt så är bmw:n äldre och en när en ny modell kommer lär det se annorlunda ut
Transocean
hur är kvaliten i cadillacen? Ja, eller hur är kvaliten på en Huyndai Atos?
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Kvalitén på fördomarna gentemot caddyn gör ju i alla fall ingen besviken.

Cts-v provades i senaste Top Gear, och verkar - faktiskt rätt svettig. Captain Slow lyckades bland annat plantera den i diket vid acc rakt fram på världens längsta raksträcka (typ), och sedan fajtades den ärofyllt med Jeremy Clarksons Corvette på en slingrig väg. Avsnittet rekommenderas!
pr
259
protos
E60 520I-04
glöm inte att den var snabbast på nurburgring med fabriksdäck.
v8 6.2l med stötstänger och torrsump.det är godis.
Länk
Ni får ingen billigare bil som är så snabb och med så relativt låga underhållskostnader.

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Inte lär ni hitta någon annan som är så ful heller :)
To
90
TopGear
E46 323ci Cab
E61 530d
Nej, Cadillac är nog inget märke som slår i Europa...

Det har ju förvisso lossnat ordentligt för Corvetten som verkar få idel lovord från alla läger men om Kladdilack ska nå dit får man byta ut skogshuggardesignern till någon som har en förkärlek till tvålkoppar då det verkar slå som sportbilsdesign...?

The way we see the problem is the problem.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Vad är det för kraftpaket i Caddyn som ger sådana fartresurser?
Har man stulit något drivpaket från nya Camaro eller Vetten?

Eller har Cadillac någon egen maskin?

/L
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Det är i allt väsentligt en nedtrimmad version av Corvettemotorn.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
OK, det förklarar saken..
det där måste bli lite av en ny Lotus Omega, den nya "Bankrånar-bilen" ;)

/L
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Herr Palin lover välkommen till detta forum.
Nog för att jag äro helt enig medelst eder övertygelse om än icke så kraftigt så att jag väljer det såsom användarnamn så tog det ju några tiotals år för firma Cadillac att nå detta.

Medelst en viktfördelning 54/46 för CTS-V, inga angivna förbrukningssiffror samt näst intill 100 kilo i mervikt så ter sig BMWs nyligen introducerade "Efficient Dynamics" på M5, tillika den intelligenta, frivilliga spärren på 250km/h för färd på allmän väg ett moget val i jämförelse med det amerikanska.

Det tar några generationer utav "zugordnung" för att komma dit BMW har kommit. Lojala välutbildade mångårigt anställda arbetare, petiga chefer och en stolthet för detaljarbetet är sådan som ligger i den germanska språkbasen...

För 63 år sedan var det vissa delar utav Europa som hurrade längs gatorna medans andra delar var bombade i bitar. Det vi ser idag är de såsom bet ihop, utbildade sig och vann fredliga 3:e världskriget medelst sin automobil samt mekanikindustri i stort sett.... Eller vad säger Ni kära BMW-förare?:)

Jag tycker det är jättekul att jänkarna har skruvat ihop något som verkar rullar, dock äro det väl M5 som håller fast vid det vi alla känner till. Ingenting slår antal cylindrar samt rejäl cylindervolym när en tysk prof. dr. dr. kika på den:)

Mvh
Asken
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Tycker det är bra att GM har dom 3 gobitarna CTS-V, Vette Z06 och ZR-1.
Det är väl dom enda produkterna som är konkurrenskraftiga och inom vissa områden
överträffar konkurrenterna.

Denna trio måste vara värd sin vikt i guld som reklampelare för koncernen.
Dvs. att fungera som dragplåster åt kunder som kommer in i hallen och låter sig imponeras
av ZR-1 men slår till på en Chevrolet Volt ;)

Klockan tickar för GM, låt oss hoppas att Volt blir en massproducerad dundersuccé!

/L

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Asken...

"Äro" är en pluralform! Ordet kan alltså bara användas om saker i flertal.

Jag är - du är - vi äro - de äro. (I dåtid blir det "var - voro").

Dessutom är det en väldig skillnad på "med" och "medelst". "Med" betyder - "med". "Medelst" betyder "genom att" - det har med "medel för att genomföra något" att göra alltså. Innan man försöker börja briljera och leka med språket är det en mycket bra idé att försöka lära sig det.
pa
165
palin lover
S60 T8 AWD Polestar R-design -21

Chevrolet Camaro Z28 -96
Tack för välkomnandet! "Asken"

Det där var väldigt fint skrivet.
jag ville inge illa med inlägget, men det
verkar som om några tog åt sig!!!
Ska vi prata om historia så hade inte Tyskland och övriga väst-Europa varit så framgångsrika industrinationer utan USA och Marshallplanen efter andra världskriget. Länk
pr
259
protos
E60 520I-04
finns fler trevliga CTS varianter till rimliga priser v6 300hk och vanlig v8
Länk
jmf bmw 530 540.
Men det är väl inte intressant för inbitna bmw fans?
Tjänstevikt på 1928 kg. Puh!

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.