|
|
|
|---|---|
|
hejsan! bilen är en E3a med M30B30 som hackar och går inte att varva mer än 3000 varv ibland nästan fullgas eller fullgas. verkar som att den kanske inte får tillräckligt med soppa eller nåt.. eller så kanske de är gasspjällsgivare? har någon nån idé om vad det kan vara? OBS det händer inte alltid.. bara ibland. Tack på förhand MVH | |
| Förgasare eller insprutning, och i så fall vilken typ av insprutning? | |
|
ursäkta.. glömde skriva att bilen är 3.0Si så det är insprut.. och den med "gamla" insuget.. MVH |
|
| Kolla bränslepumpen och bränslefiltret | |
|
Jag har bytt filtret som är i motorutrymmet.. och kollat det filtret som sitter vid pumpen men det va lika bra flöde före och efter filtret.. och putsat gasspjällhuset och givarens kontakt. kanske är någonting med tändningen.. MVH |
|
| Dör motorn vid gaspådrag (som att den stryps), eller misständer den/hackar? | |
|
nää.. den dör inte.. den hackar o inte går nästan inte att varva mera.. ska byta födelar locket och se hur det blir.. men kom fram med idéer om ni misstämder nåt :) MVH |
|
|
Om det hackar och misständer, är det nog troligast ett tändningsproblem. Jag sulle kolla tändspole och kondensator, samt alla anslutningar och kablar i tändsystemet. Tändspolen har troligen också ett förkopplingsmotstånd, som kan orsaka tändningsstörningar om det är dåligt. |
|
| Läs min tråd på 6-8ans forum. Samma problem och det är ännu inte löst tyvärr :/ | |
|
Tack för tipset! ska kolla samtliga "sevrice" delarna imorgon! tex fördelarlocket och sånt.. Chiristian: lider verkligen med dig! vet hur det känns! men skillnaden är att det händer inte alltid så med min bil.. bara ibland.. ska byta födelarlocket, rotor och sånt imorgon och se om det blir skillnad.. om de inte blir bättre så går jag vidae till tändkablarna osv.. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.