AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.853

Hjälp! det går inte att komma in i bilen!

do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
HEjsan!

Har en 520-89 som används som andra bil. När jag tidigt i morse skulle åka och ombesikta den så gick det inte att öppna bilen!!!!!

Jag har inget larm eller så utan öppnar den med nyckel. När jag vrider på nyckeln i kolven händer inget alls. Testade även på passagerarsidan men det hände inget där heller! Det går att vrida men knoppen dras ej upp.

Bilen har centrallås men även om det pajjat borde väl dörren man vrider om på öppna sig i alla fall?

Tänkte att bilen kanske blivit strömlös men även i det fallet borde väl dörren öppna sig?

Kan det vara nyckeln som är utsliten? Har dock ingen reservnyckel tyvärr.

Så hur skall jag komma in i bilen????

Snacka om låst läge
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
håll upp handtaget på dörren och försök att låsa upp
do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
HEj igen!

HAr testat detta på bägge dörrarna utan resultat! Tror jag gjorde rätt.

Fler tips?
alain
Om din batteri är slut, Jag vet inte om det kan fungerar men om du koppla bort lampa till registrering skulten och koppla en extra baterie på kontakter, det kan ge ström i sytemet därmed kan öppna dörrar med centrallås.
Jag tror att har sett det någonstans.
Lycka till.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
Tack för svaret men det skall väl gå att öppna bilen även om den är strömlös?
alain
Det är inte säker, det verkar som att fler har fått samma problem som din.
att inte kunna öppna en bil som har centrallås med en batteri som är slut verkar ganska vanligt.
Jag har inte testat själv som jag skrev men eftersom du har problem, det är kanske ett bra tillfälet att testa, det kanske fungerar.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jo det skall gå att öppna dörren med nyckel utan att bilen har ström men är det inte så att man skall vrida först ett kvartsvarv som vanligt och sedan ett kvartsvarv till eller ngt liknande?
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Om du har en lång arm(eller två) och en lagom stor mage så går det att krypa under motorn och sträcka upp armen och lägga på kablar med ström. Gjorde så på min 518i en gång då jag låst bilen, kopplat loss batteriet och stängt huven. Detta är ju förutsatt att bilen inte går att öppna pga spänningslöshet.

Tror annars man kan göra som hall112 beskriver men jag har aldrig lyckats med detta.
Jag gjorde såhär:

1. Upp med hantaget, håll det kvar uppe
2. I med nyckeln. Frid kvarts varv åt fel håll o sedan åt rätt håll. Funkade på passagerarsidan, inte på förarsidan.

Mvh
Janne
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
knepigt detta med upplåsning av e34.. Min 92:a är inga problem att låsa upp om den är strömlös utan några som helst trix, bara i med nyckeln o vrida.

Andra har ett rent h***te att ta sig in i bilen..

Har också hört att det på vissa bara går att låsa upp på passagerarsidan..
do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
Tack alla som svarat!

Jag följde instruktionen för nödöppning som ngn lämnat här och då kunde jag ta mig in på passagerarsidan men inte på förarsidan!

Bilen var strömlös vilket orsakade problemet från börjat!

Nu är det bara att ladda batteri!

Tack än en gång
Je
6
Jessew
525i - 91
hade samma problem tidigare, ringde då på bmw verksta å fråga hur man skulle få upp bilen, då sa dom att man ska sätta in nyckeln på passagerar sidan och hålla upp handtaget undertiden man vrider om nyckeln. dom sa även att det kan gå tungt som fan,

Jesse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.