AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.883

Installation av Slutsteg i bagageluckan - e46

Ka
3
Karlbergg
Bmw 323i - 99 / e46
Hej!
Jag undrar om man kan installera ett slutsteg i bagageluckan om man har en "BMW business orginal" stereo?

Annars hur ska jag göra?
Jag funderar på att köpa ett 2 * 12" GAS baslåda + GAS Alpha 4x100watt.
är det bra/dåligt? (inte ute efter en monsterbas utan bara en bas i bagageluckan som gör att man hörs när man åker förbi gående)
Jag är väldigt sugen på en sjysst bas i min bmw 323 -99 e46.

Tacksam för tips och svar!
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Sök i forumet under ljudförbättringar eller bygga om ljud e46

/Andy
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
Jag har kopplat in ett slutsteg + en DLS OA10. Köpte en hög till lågnivåomvandlare på Micro, som är justerbar (art. nr. 28291). Kopplade in den på ena bakre högtalaren. Drog ström och jord som vanligt.

Hade tyvärr ingen spänningsprovare så jag kopplade remote på bakljuskabeln. Vilket gör att basen "kommer och går".

Någon som vet vilken av kablarna man ska koppla in på för att få konstant 12V spänning, styrt av tändningen?

"Använd sökfunktionen" visst, där sägs de en vit/lila kabel, men ja har inte hittat någon.

/nadaclue
Ka
3
Karlbergg
Bmw 323i - 99 / e46
nadaclue

Den vit/lila kabeln hittar du i bakluckan på motsatt sida från batteriet.
Där finns den i alla fall i min BMW 323ci -99.

Om du lossar den svarta "lådan" och ser under den hittar du en "klase" med små små kablar, bland annat röd och grön etc. (kommer inte exakt ihåg färgerna)
Men där finns det i alla fall en vit/lila kabel, kolla igenom trådarna så hittar du den säkert, den kanske är gömd i mitten av alla små kablar.

Karlbergg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.