|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tittat lite på m5:or. Och kraven är ju att den ska vara fräsch inte gått för långt. Samt gärna silver. Hittat denna som verkar riktigt intressant: Länk Så tänkte kolla vad ni tror om den, någon som kanske vet vilken den är. Tänkte med, vad står V-max för egentligen? Och vad är "PDC bak"? Och är det något i utrustnings väg som den saknar eller liknande, så man inte står där när den ska säljas och det fattas något viktigt, hehe. Så vad tror ni om den, säkert svårt att veta på bara en annons men det kanske är något som ni ser man ska se upp med. Tack på förhand. | |
|
V-max, den är chipstrimmad, toppfartsspärren borttagen med PDC bak, Park Distance Control bak, eller backsensor som det ofta kallar. Ser snygg ut vid en hastig anblick, skulle gissa på att den är importerad då det inte står att den är svensksåld.. Står inget om historiken bakåt i tiden heller, bara min reflektion. M V H Johan |
|
| Jag har sett och kört den bilen! Den gick helt perfekt och va i ett allmänt mycket gott skick. Så det är ett bra köp för dom pengarna! | |
|
Ok, tack för svaren. m-julle. När testade du den, var det längesen. Har du mer info (import mm) Samt hur var skicket mer ingående, rost, stenskott mm. Har nämligen 5 timmars bilfärd enkelresa så man åker lixom inte upp för at bara kolla. Du som är opartisk (heter det så?) kan ju ge en rättvis bild av skicket. |
|
|
Den ser väldigt fin ut, jag har sett den några gånger utan att syna den. M3 E30Länk |
|
|
Det var drygt ett år sedan jag var med ner till Malmö och hämtade den. Hittade ingen rost alls. Några enstaka stenskott i fronten men det var allt. Inga dörruppslag och sånt heller. Den är importerad men jag kommer inte ihåg när nu. Men ring och prata med ägaren så får du bättre svar på dina frågor om hur det är. Han har kostat på den en hel del med kopplingsbyte och luftmassemätarna bla. Den gick väl inte helt hundra för honom alla gånger och han är petig så därför byter han allt tills han är helt nöjd! |
|
| Väldigt läcker färg och rätt utrustning, verkar nice! | |
|
Ser fin ut på bild. Är den det i verkligheten också och mätarställningen kan verifieras är priset rätt. Ifylld servicebok och väldokumenterad förutsätter jag. Du hade silver som krav men denna är ljusblå (vilket jag tycker är minst lika snyggt). Kanske kan de se silver ut på vissa skärmar? Annars en onödig kommentar som ni får bortse från. |
|
|
Silverstone är riktigt läcker och som Björn säger så är den ljusblå. ___ //Ulf |
|
|
Tack för alla svar! Har även kikat lite på m3:an. Och har hittat 2 som var billiga och verkade fina. Lite för billiga kanske. *Alt 1 Länk Inte gått så långt samt fin utrustning. *Alt 2 Länk Gått lite längre, silver, verkar vara fin. Någon som vet något om dem 2, kanske är en riktig nit, vem vet. // |
|
|
Kolla om den gula är SCE 597 eller SCE 599. I så fall är det gamla pressbilar där man kan misstänka att bilen knappast blivit inkörd på lugnaste sätt. //Lövet |
|
|
Den silverfärgade var jag nära att köpa 2005, den var bland de billigaste i sverige redan då med begärt pris: 299 kkr på bilfirma, då var den fin men mycket kan ju ha hänt sedan des, många mil har det blivit iaf. Jag skulle hellre lägga på några 10:or och köpa en med mindre mil, tror det kan vara väl investerat. /Micke Länk |
|
|
Hur är det med M3 E46-motorerna, håller dom lika bra eller bättre än M3 E36? Är motorras något som ni har hört talas om? /Jonas |
|
|
Bmw89: Kom gärna och kolla på den silverfärgade. SNJ är min bil. Även fast den har gått långt så kommer du bli överraskad på det bra skicket. Har även gjort alla större och dyra renoveringar. Hör av dig på min mail så kan jag ge dig all historik. |
|
|
LTK; V-max betyder att bara toppfartsspärren är borttagen. Det brukar vara en lite box man bryggar till org. databox. Alt. att man tar bort den elektroniskt i boxen direkt. Trimchip är nåt helt annat. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Tackar för alla svar igen. Det lutar mot en m5 nu. ska åka och kolla på denna tror jag: Länk vad tror ni om den? om den inte följer i smaken får jag ta svängen upp till gävle å kolla på den blåa. 5 timmar enkel resa, hehe |
|
|
Hiskeligt fula framlampor har den i alla fall... ___ //Ulf |
|
| Programmer: Håller med!! Helt klart bättre med orginal lyktorna än dom där kromade varianterna. Annars är ju orginal facelift snygga.. | |
|
Hopp, den blåa m5:an såld idag. Surt. Så vad tror ni om denna ist: Länk |
|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW89! Visst ser den fin ut! men 155 tusen för en 00:a med dom milen känns på tok för högt! Köpte min 01:a i September, i mycket gott skick, med kanonvintersulor och lite över 10000 mil för 180 tusen. Ganska snart har den nått 20 000 mil och då tror jag den blir extremt svårsåld vid ev försäljning! Mitt råd: försök hitta en 01:a eller senare med mindre mil! varför inte denna!Länk eller pruta duktigt! den där borde gå att få loss för kanske 125.000! Lycka till! HA DET!! |
|
Lasse; Bilen du länkar till har diskuterats tidigare och den har gått ca 20' mil redan... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.