AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.182

Måste byta hela instrumentpanelen! Tråkigt :(

Måste byta hela instrumentpanelen då jag råkat pilla med nålarna :(. Undrar bara vad som händer med antalet körda km? Hur får man då göra när man kopplar in den nya instrumentpanelen? Den kommer väl inte att visa mina "antal körda km" utan dem km som är registrerade på nya mätaren?

Eller tror ni det finns någon räddning för min nuvarande panel? Problemet är att det är 2st mätare som inte rör sig som dem ska och det är Hastighetsgrejen och Motorvarvsräknaren..... Någon som kan laga sånt eller vet hur man ska göra ???

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Du menar mätarhuset? Det är väl ganska lätt att byta? Vad handlar det om för bil?

/Jonas
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Jag skulle tro att bilens körsträcka finns lagrad i ljusmodulen, om det är en nyare M-bil typ E36. Då borde en BMW-verkstad kunna koda in bilens körsträcka i den nya instrumentgruppen.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Det är en M3 E36. Det är inga problem med att byta mätarhuset utan grejen är att jag snurrade på nålarna när jag skulle fixa en grej och resultatet blev att 2 mätare inte rör på sig. Det är "Hastighetsgrejen och Motorvarvsräknaren". Jag gasar mycket men motorvarvmätaren rör sig inte i takt med gasen osv. Sen när man kör så är hastighetmätaren död.

Så problemet nu är egentligen hur jag ska kunna laga dem två mätarna???
Ska man snurra på pilarna/nålarna och hoppas att man ska lyckas få den i rätt ställning igen eller är man tvungen att köpa nytt? Eller känner ni någon som fixar sånt här?

Tror inte det kommer vara några problem med antal körda km grejen. Öppnade nyss mätaren och såg att den biten ligger för sig och kommer inte påverkas av problemet med nålarna.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Köp ett nytt instrumenthus på skroten och byt endast mätarna som felar.
precis du bör kunna behålla den bakre delen av paketet som håller mätarställningen. tror här ligger ett hus här på autopower för 1200:- se det som lite läropengar.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.