AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.434

Vad kan 540 E34 an vara värd i dag?

Ca
144
Camaran
540ia -93
Jag har tänkt och köpa en annan bil men min 540 har jag kostat på bra mycket:ny larm T70C cargard, nytt batteri, ny bränsle pump, ny servopump ,ny kedja och tilbehör och pacningar ,nya olje pumps bultar och ny trågs packning ,nya Kat och lamda, ny central lås, nya packboxar och olja i backaxel,nya rör bränsle och broms,nya styrled nya spinelled " länkarm", nya motor kuddar, nya stabilisator stag fram och back ,nya länkarm back, nya 60 sänknings sport fjäder fram.... plus olje servis och stift och lång life luft filter.... rost skydd sprutat i alla dörrar, underesmassa under hela under delen .... nya lampor alla fram och back.....
jag har köpt den 2006 tills idag har jag kört runt 1500 mil och den har jag inte kört vinter troligen inte före mig heller ... men inget som jag är hundra ...
Vad tycks om den här frågan????? vad kan 540 vara värd???
Camaran:

vad har bilen gått totalt?
Färg? är bilen omlackad?
Hur rostig är bilen
Historik,service?
Besiktning ?
Inredning läder? skick?
Vad har bilen för utrustning?
Fungerar all utrustning?
Ca
144
Camaran
540ia -93
Den är inte full utrustat, ingen skin, Ac funkar inte men den ser ut som en ny bil , jag var på en undersöknink på bilvård han som gick igenom bilen sa till mig att han var förvånad över den bilen som var 93a , chippad enligt förra eg... allt annat funkar diamant svart är färgad ..... den är på 25800 mil så är bes blank papper det känns som
Ca
144
Camaran
540ia -93
jag har glömt och skriva en del små grjer också... växellåds olja,temp givare,kalstart ventil, bromsljus kontakt....... all är gjurt under 2007... 2008 ...
Har du gjort något åt växellådan? Olja bytt, renoverad? Om inte ett klart minus, vilka hjul finns? Rost? Skick på lacken? Det lönar sig att få igång Kliman och att byta till skinninredning i ditt fall om du fixar kliman och lådan är renoverad/bytt olja mellan 25-35tkr + att den är fin i lack och rostfri absolut överallt på kaross annars mindre att du har bytt en massa slitagedelar är något dom allra flesta räknar med och det innebär inget/nästa inget ökat värde.

Klimakondensor kostar ca 1tkr och fyllning 700-1500kr på det, klimakompressor 2-3500kr vilket är mycket ovanligare att den är trasig = klart värt att åtgärda-

Stephan
Ca
144
Camaran
540ia -93
jag har bytt allt de där delar och lådan är som sagt olje bytt allt är gjort på BMW .... Ac fyllde jag på med gas men de sa att det är fel på kontakten får den klickar inte när man trycker på knappen.... rostig är den inte så är den 18 tum AZEV....och enligt bmw är den Msport paket gruva stödämpare fram...
Har du lyckats få BMW att byta automatlådeoljan???? Det brukar dom inte göra utan säger endast det är livstidsolja behöver inte bytas..

Märkligt med kliman, det gör det besvärligt vad är felet med den?

Stephan
Ca
144
Camaran
540ia -93
det kostade 2300 och byta oljan och filter och packnings skydd tror jag.. har kvitton ... men ac har inte jag lämnat in på bmw för det skulle blir dyrt sa de ... kan kosta runt 5000 om det är kompressorn .... men han som fylde på gas är en gubbe som håller på mrd kyl system och sånt han gissade att det är kontakten!!!!
Tyvärr har alla V8 bilar sjunkit i värde pga finaskris och höga bensinpriser.

Men ifall du har full service historik och bilen är i bra skick utseendemässigt, och går som den ska så kan den vara värd 35k ifall rätt köpare dyker upp!

Se till att slänga in en skinninredning, kommer nog inte höja värdet men göra mer lättsålt. Lägg inte ner allt för mkt pengar på AC, överstiger rep. kostnader över 3000kr kommer du inte få igen dem!

Ta lite bilder och lägg upp på pärlan :)
Är plastkulorna bytta i lådan? De brukar ge upp runt 15000-25000mil.
Det är inte riktigt miltalen som spelar roll, utan hur många ggr man har lagt i backen. Således kommer en låda som rullat i stadstrafik ge upp före än en som rullat mycket landsväg.

När jag bytte olja i min låda på min förre 540 -93 tog det 1mån innan plastkulorna gav upp, detta är vanligt att när man byter olja i lådan så strular kulorna!
Ca
144
Camaran
540ia -93
Ac tänker jag inte göra nåt åt. men plast kulor har jag inte bytt för lådan funkar fortfarande som det ska annars byter jag de också.......I dag har jag ändrat mig..... även om jag köper en annan bil kan inte det vara lika bra servad som min och genom gått hela bilen för de pengarna man får det är att glömma byta bil......jag skulle inte tänka mig och ge för servic pengarna heller ni vet vad dyrt det är med de delar och reparation kostnader plus allt tid som man har lagt ner på en gammal bil.......
Tackar för allas tips och hjälp...
Gemini__
Så du behåller bilen? Ett mycket klokt val om du frågar mig, speciellt då bilen verkar ha fått den service och omvårdnad den behöver. Skönt att veta vad man har.

Har du några bilder på bilen månntro?

Mvh:
Thomas
Ca
144
Camaran
540ia -93
jag har inte tagit några bilder på den.... men jag byter inte den , jag kan köra den bilen många år tror jag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.