|
|
|
|---|---|
|
Släng upp era erfarenheter om 318 e46 :) Fördelar och nackdelar tack! | |
|
Den perfekta pendelbilen, låg bränsleförbrukning, god komfort. Den som letar kan få en bil med det mesta av utrustning. Pigg motor som ligger väldigt nära 320 i effekt (25 hk & 5% mindre vrid...) Mittmotorbil eftersom fyran får plats mellan axlarna! Den lider naturligtvis av samma mekaniska fel som alla andra e46 modeller, knackstag, bussningar etc. Den har också ett irriterande dieselljud på tomgång, (iaf min, troligen rassel från kamkedjan). Säg den sexa som inte rasslar...;-) If it works, don't fix it. |
|
|
några andra kända fel med motorn förutom "dieselljud"? :P |
|
|
Hej, Har en 318 touring E46 (-04). Köpte bilen för ca 2 månader sedan och har aldrig tidigare ägt någon BMW. Jättetrevlig bil! Bra kvalitetskänsla, inte massa irriterande "defekter". Hade en Saab 9.3 turbo kombi -07:a innan, där bakluckan var kinkig med att stänga. (Fick slå igen med stor kraft) I sådana lägen känns BMW´n välbyggd! Upplever att min var spårkänslig vid öjämnt däckslitage (nya bak, ok fram). Fick rådet att skifta plats, efter det blev det mycket bättre. Fantastisk soppaförbrukning vid längre turer, rekordet för mig är 0.65 l/mil vid 22 mils körning på landsväg. Motorväg ca 0.85l/mil. Känns pigg trots avsaknad av "2 extra" cylindrar, eller för den delen turbo. Bra köp för bra pengar! Schyst ägandekalkyl! Ha de! |
|
| Har en 325 e30 nu, kommer det vara en JÄTTE skillnad eller? | |
| Skillnad i kraft kommer du säkert känna men tror det kommer vägas upp av en bättre komfort. | |
|
Skulle vilja påstå att det blir en jätteskillnad JA E30 är en busig gammal bil E46 är en icke speciellt busig betydligt modernare bil Jag har själv en E36 med 2.5 liters motor och en E46 318 och visst är det lite trist utan dom 2 sista burkarna i E46:an Dock är det en billig bil att äga och komforten är mycket god, väghållningen är helt ok och det finns en hel del säkerhet inbyggd Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.