|
|
|
|---|---|
|
Hej igen allihopa! Ska nu försöka byta xenonlampor (vill ha lite vitare sken).Tänkte också passa på att byta till andra helljuslampor. Nu funderar jag bara hur i rackarns rabarber jag ska bete mig för att komma åt för lampbyte !?!? Det sitter grejor ivägen överallt, bla en silverfärgad låda bakom lampan . Måste man montera bort en massa saker innan man kommer åt, eller har ni andra knep?? Är för övrigt en E39 97 Tack på förhand Krizter | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Först skaffa en stor pappskiva och rita av ljusbilden med den placerad nån meter framför bilen så du har nått att ljustera efter. Sedan plockar du bort hela ljusen, är bara 4 skruvar och lampkablarna till varje ljus och du börjar dra ut ut ljusen från grillsidan, de är "ikrokade" i skärmen vid blinkersen som krokas ur därefter. Monteras i omvänd ordning. Risken att göra det på plats att man får lite snedtag och då brukar plastjuseringarna gå av inne i ljusen och då blir det lite besvärligare av förståeliga skäl. Fundera också på att byta täckglasen ( ljus före 09/2001) när du ändå har dom borta nya täckglas brukar kunna göra underverk för ljusstyrkan om de gamla är grådaskiga å repiga. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok , kanske bäst att montera bort hela lysena då? Får ta och prova. Tack för hjälpen... MVH Krizter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.