|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Förbryllande Clubsport! Jag hade ju en 2007 325 innan och 335:ans balja ser lika stor ut som förra bilens :-o men jag har ju en Touring så..... |
|
|
fastEddie: I min bil finns det bara ett litet fack längst in där man endast får plats med 1l flaska spolarvätska. Sen är resten av utrymmet ca 2-3 cm djupt! |
|
|
fastEddie: Tar oljetempmätaren väldigt lång tid på sig att komma upp i driftsvarm motor på din med? Noterade i natt att det tog ca. 2 mil. Hade lagom börjat boka in reklamationen när den började röra på sig.. |
|
|
Clubsport: Väldigt intressant: ett så litet utrymme i under bagagegolvet. Undrar varför sådan skillnad. Måste fråga Förenade Bil. Jag har ett djup på kanske 40cm mätt med ögonmått. Oljetempen tar väldigt långt tid på sig att klättra upp. 2mil stämmer bra. Och minst det dubbla innan den står på 110 grader. Men kylvattnet når ju arbetstemp långt tidigare. Så då kan man ju gasa på. Lite. |
|
|
Clubsport och fastEddie: "Problemet" med oljetempen tyder ju på att ingengörerna i Bayern har lyckats ganska bra med att omvandla energin i bensinen till mekaniskt arbete, istället för en massa spillvärme. Dessutom håller väl dagens motoroljor både viskositet och smörjegenskaper inom ett stort temperaturområde, vilket skulle innebära att oljetempen vid "aktiv körning" inte är lika relevant som förr (förutom om den stiger ohejdat, vilket ju är tecken på att något är trasigt). == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
| Det är vid landsvägskörning det tar så lång tid har jag märkt. Vid stadskörning blir den varm snabbare vilket verkar rimligt. | |
| Coleburn: tack för input! Vettigt. | |
|
Har beställt en 335i sedan (svart, halvläder svart, sport-chassi comfort+dynamic+lite småtjafs). Leverans kan ske först i juni. Trevligt att ha något att se fram emot i alla fall nu under vårkanten. Är inte så intresserad av utrustning utan mest av bilens prestanda. Provkörde en 335 innan köpet, tog väldigt lång tid att få upp motortempen som någon tidigare påpekat i denna tråd. Är det helt ny programvara i 09:orna jfr med 07-08? Verkar ju ha varit en del problem med turbo-lag m.m. på de gamla. |
|
|
Meile: Det är ny programvara i 09:orna. Har för mig att det är en återgång till den ursprungliga. Jag har då ingen turbo-lag i min. |
|
|
Clubsport. När är din 335 tillverkad och har den v32.x? |
|
|
Om du beställer en Ny bil och inte tar med blåtand för mobilen gör du ett stort misstag. Det är helt suveränt bara docka mobilen till bilen sen finns hela din telefonbok mm i bilen och du kan köra utan att sitta med luren till örat. Mvh |
|
|
Opsssssss..... Glöm mitt svar, det kom lite seeeeent ser jag. Sry! |
|
| riktigt snygg bil du skaffat dig clubsport.. blir det andra fälgar till sommaren? | |
|
fastEddie: Den är tillverkad vecka 5 -09. Hur kollar man vilken programvara man har? |
|
|
bmw_jerry: Ja, det där är vinterfälgarna jag har på nu. |
|
|
Clubsport då har du E89X-09-08-530 som betyder v32.1 Bara en BMW tech kan ta reda på versionen genom att först läsa av key o sedan kolla E89x osv mot en dator. Var inne hos Förenade Bil idag och tog reda på litet grejer. Jag har v31.1 som verkar funka bra på min bil. Den drar riktigt loss från ett stopp medan en 2007a 335 Step med nya v32.1 inte gör det. |
|
|
Passo222, hur mycket kostar bluetooth extra? Blir det bra ljud även för den man pratar med? Nu vet jag ju inte priset, men ofta fungerar ju det redan existerande headsetet okej med tanke på att det är "gratis"... Mvh Johan |
|
|
fastEddie: Var in och kollade och jag har E89X-08-09-530 precis som du menade fast med omkastade siffror. |
|
|
bmw_jerry: Efter kontroll så är det ju sommarfälgarna som är på bilderna. Blir inga andra fälgar i år, kanske BMW Performancefälgar till nästa vår. där tycker jag iof att Performancefälgarna till ettan är snyggare.. |
|
|
Clubsport. Just de´jag kastade om siffrorna. Du har väl inte kört så mycket att du vet hur den går än. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.