AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.789

330 -09 specad och klar...

Sida 1 av 6
Efter att ha provkört en E92 335 hos Novation, trevlig bil bortsett från att den släppte in vindbrus från höger sidoruta vid hög fart så bestämde jag mig för att beställa en 330 E90 istället.

Utrustningen blev som följer:
Spacegrå Metallic
Comfort
Dynamic
Hi-Fi paket
M-ratt
Rökarpaket
Förvaringspaket
Individual Anthracit innertak

Blir första bilen jag beställer utan att ha provat motorn.
Min säljare tycker att stöldlarm är onödigt, vad tycker ni?
Har alltid haft det innan, det borde ju åtminstone avskräcka nån kan man tycka.

Funderar på att uppgradera till Hi-Fi Professional Logic7 eller taklucka.
Då jag vill ha en bil tillverkad jan -09 så har jag lite tid på mig att ändra utr.
Nån med förslag på trevlig utrustning?
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Taklucka tycker jag är trevligt, släpper in ljus i kupén, särskilt med mörkt innertak...
Taklucka och larm hade jag tagit, speciellt taklucka går bara inte leva utan.

Stephan
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag hade nog hoppat dynamic, logic7, glaslucka och ist valt M-sport...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bort med HI-FI paketet.

Lägg till nya Navi PRO och Logic 7 ;-)

Är det en diesel eller bensin, du har valt?

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Navi Pro och aktiv styrning!
Sim:
Det är bensinaren jag beställer.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag hade tagit logic7 alt. individual audio istället för hifi, och även lagt till mindre plastiga interiörlister (borstad alu?)
sensatec (om du trivs med det)
shadowline (återigen tycke o smak)

eller lägg på 15k brutto och få mycket av lösplocket ovan +lite till samlat i m-paketet..
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Grattis Clubsport!
Fin färg.

Varför inte en 335?

Skinn är ju trevligt.

Folk bryr sig inte speciellt mycket om en bil blinkar och väsnas.Och så finns immobilizer.
Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Hur blir det med försäkringen om man inte har larm på bilen?
Sensatec blir det inte, gillar inte den klädseln.
Taklucka lutar det åt har inte haft det sen min senaste E30 1991 så det börjar bli dax.
En fabriksny 335 blir det inte pga värdetappet och att den blir lite för dyr för mig just nu, hade behövt gneta ett halvår till för att köpa en.
Tittade ju på den hos Novation men den släppte in på tok för mycket vindbrus, det finns en till med bara 1700 mil men den finns i Karlstad och det är 20 mil dit enkel resa. Vill helst ha en sedan och där finns iof en möjlighet att kunna köpa en 335 E90 med bicolour inredning i januari.

Mickeboy:
Dom försäkringsbolag jag kollat med bryr sig inte om man har larm på bilen eller inte.
Förstod jag min säljare rätt så sitter det nån form av larm på ändå som tjuter ifall man försöker ta bilen och bilen går ju ändå inte att starta utan nyckel. Stöldlarmet larmar dock även vid glasskross och vid nivåförändring om dom försöker stjäla ett hjul.
M-paket och Induvidual stereo hade jag valt till.

Skippa larmet, BMWs larm är inte godkänt av fb.
Vem bryr sig om ett billarm går igång nu för tiden?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Peronligen håller jag inte med om att larm är onödigt. Visst, proffsen vet hur man kan gå förbi det men det är mycket amatörer som springer omkring...För något år sedan fick 4 (av totalt 11) av grannarna inbrott i sina bilar och samtliga drabbade saknade larm. Mina två bilar var parkerade 5-6 meter från en av de drabbade. Mitt i stan kanske folk inte bryr sig längre om då ett billarm går igång men så är det inte överallt.

Sen behöver man ju inte välja originallarm. Det går ju att eftermontera larm som både är bättre och billigare.

___
//Ulf
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Taklucka ger bara en massa vikt uppe på taket där man vill ha det som minst. Själv är jag också så lång att jag drabbas av den lägre takhöjd som alltid blir fallet också. Du kanske är lite kortare (<190 cm) så du inte bryr dig?

Däremot så skulle jag självklart välja skinnklädsel på en bil i den här prisklassen. Känslan blir ju helt annan i inredningen. Klart värt pengarna och ska du sälja bilen privat i andra hand så har många spekulanter skinn som grundkrav.

//Lövet
Clubsport:

Personligen hade jag valt till taklucka och larm i övrigt ser det ut att bli en trevlig specad bil.

Buspelle
Hade också valt till larm och försökt pressa in skinnklädsel, möjligen på bekostnad av HiFi och något mer.
BM
23
BMW-08
320dt -08
När jag köpte min bil i våras, så tog jag ett Cargard larm det är godkänt hos SSF, det är inte BMW's orginal larm för 3-serien.

Visa användare
741
fastEddie
"Hur blir det med försäkringen om man inte har larm på bilen?"

Det blir bara bra! Inget krav på larm från fb.
Visa användare
741
fastEddie
"En fabriksny 335 blir det inte pga värdetappet "

Är det speciellt värdetapp på en 335?
fastEddie, nej men jag ser personligen 400.000 som en gräns för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.