|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har gjort ett motorbyte på min 525'a -93a med vanos, bytte till en M50 utan vanos, nu efter motorbytet så går bilen totalt värdelöst, den toppar bara 100, går fett, dricker mkt soppa och är totalt orkeslös. Sen så finns det inte någon tomgång på bilen nu heller samt startmotorn verkar släppa taget från kuggkransen på svänghjulet när man drar runt den, man får köra ett par gånger på starten innan den startar. Har även kollat så att LMM,lambda funkar samt bytt tändstiften. Vad tror ni kan vara felet? vad bör jag kolla över och felsöka? Den går alltså i något nödprogram men alla givare är kollade så de funkar. Dvs lambda, lmm, tempgivare, TPS (spjäll), trigger. Tacksam för svar | |
| Har du bytt till styrboxen?? Har för mig att jag läst någonstans att det inte är samma box.. | |
|
Hej! Det glömde jag skriva med, den är självklart bytt. |
|
|
Skiljer säkert på kabelpiskorna på dessa så att bara byta box går inte. Hur går den med lmm o lambda bortkopplade? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Hej, Styrboxen och kabelhärvan tillhör motorn som sitter i nu, vi flyttade över allting från icke vanos-motorn. Sen i och med att bilen går i ett nödprogram just nu så jobbar den ju inte tillsammans med LMM och lambdan därför spelar det ingen roll om dom är utkopplade men även om dom är utkopplade så blir det ingen skillnad. Mvh Fredric |
|
| Ingen som har nåt tips på vad det kan vara? | |
|
Har du kollat felkoder? Tar den tjuvluft när den inte vill gå på tomgång? /// Kristian |
|
|
Fanns ett par felkoder som uppstod vid motorbytet men dessa är nu raderade och inte återkommande. Den tar inte tjuvluft, tror den dör på tomgång för att den går så fett och inte med någon form utav reglering. Tycker detta är så konstigt. Vilka mer givare än LMM och lambda kan få in den i nödprogram? Mvh Fredric |
|
|
Min M50 gör likadant.. Hittade du felet? __ /Chrille |
|
| Vi hittade tyvärr aldrig felet. Sålde av allting istället. | |
|
Ajdå. Tråkigt att höra :( Jag har testat det mesta nu känns det som. __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.