AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
737

framlamporsspolningen funkar ej på E46

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Har skrivit omdet här förut men fick höra att kontakten var urdragen men det var den inte...
Undrar om hur den där framlamporsspolningen fungerar, åker de ut när det blir tryck i slangarna eller det är något elektrisk motor i de?
vad är säkrings nr till den så att ´jag kan kolla uppden?
mer förslag vad det kan vara...

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Motorn sitter på behållaren. Den främre går till strålkastarna. Det sitter inga motorer i munstyckena utan det är trycket som får dom att skjutas ut och en fjäder som drar tillbaka. Fungerar pumpen som den ska är det troligen läckage någonstans som gör att trycket blir för långt.

Du hör när pumpen går och koppla bara en annan slang till den så ser du hur trycket är direkt vid pumpen.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
har kollat lite gran idag. Pumpen fungerar och det finns ingen läckage...
VAD KAN DET VARA? Förstopning i båda endena?
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Hur har du kollat att pumpen fungerar? Att den surrar är ingen garanti för att den pumpar - pumphjulet kan ha lossnat från motoraxeln t ex.
Prova att ta bort slangen från pumpen och kolla om det sprutar!
Förresten - dum fråga kanske, men ändå - du har väl tillräckligt med vätska i behållaren? Pumpen för strålkastarspolningen har sitt intag en bit upp, för att spara vätska till vindrutespolningen när det är 'nästan slut'.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
haha...ja, jag har vatten,,,, och föresten, du "gunnare"kanske har rätt ,jag kollade bara på att den snurrar men inte om den suger in vatten..
Bra...sa kolla det idag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.