AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.000

Felkoder 2 st?

Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Har två felkoder på bilen.
Den ena är betriebanleitg. Nåt i den stilen. Ingen aning vad det är. Den andra är bremsbeläge vilket jag antar är bromsbelägg. Men grejen är att det är nya belägg runt om och jag hittar bara slitagevarnare på ett hjul och där går kablarna isär. Han ger väl den felkoden om kablarna får kontakt. Eller?
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Ang Bromsbelägg, antingen skall man ha en ny varnare, eller så skall man tvinna ihop kablarna. när beläggen är slut slipas varnaren av skivan och kretsen bryts.
Visa användare
ProPro-medlem
13.409
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Betriebsanleitung betyder användarmanual - datorn ger helt enkelt ett fel (bromsbeläggen) och hänvisar sedan i andra meddelandet till att titta i användarmanualen (så du har bara ett fel således). Prova annars att byta till engelska. Det sitter en bromsbeläggvarnare per axel (dvs en fram och en bak).
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Ok. Ska prova tvinna ihop kablarna.
pa
95
pata N
bmw 528ia 98:a
du ska alltid byta bromsvarnan när man byter belägg. det är en mangnet givare.den ska bytas också.

pata N
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Nu är det så att ägaren före mig har bytt beläggen och det finns bara varnare på ett hjul och det är höger bak. Den är inte ens inkopplad.
Transocean
Det skall sitta en varnare HB och VF. Och det är klart att de måste vara inkopplade annars får du det aktuella felmeddelandet. En varnare kostar typ 40-50 spänn.
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Vad reagerar den på att det blir felmeddelande. Tappar spänning eller? I så fall kan man koppla ihop sladdarna så att man slipper se felmeddelandet till man köpt nya. Jag vill få bort meddelandet.
Visa användare
ProPro-medlem
13.409
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Nej, det är en vanlig krets som bryts. Vid dessa typer av sensorsystem är det ganska lämpligt att en öppen krets betyder fel och sluten krets betyder rätt. Det är bara att tvinna ihop på HB och VF (du måste fixa båda annars blir du inte av med felmeddelandet). Slitagevarnare kostar 50kr på tex Biltema.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.