AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.354

E34, 540, elproblem, elhissar,centallås, taklucka fungerar ej?

bo
37
bowhunter
540i Touring -95 6-vxl

Har E34 540i T -95, där efter jag tog fram bilen i helgen (stått still i 4 månader) så fungerar inte centrallåset, elhissarna eller takluckan, förslag?

Sedan tidiigare så har jag haft problem med att torkarna inte stänger av sig ibland, alla lägen fungerat men när man ställer spaken i nollläge så stannar dem inte ändå, förslag?

Har kollat säkringar m.m.

Allt annat fungerar utan problem!

Fredrik
pa
95
pata N
bmw 528ia 98:a
kan va spaken som strular.kan vara nogon box av dom som sitter under baksättet om det gör det på kombin för det gör det på sedanen. en svart och en grön.dom kan strula.annars kanske det är något räle som strular.

pata N
bo
37
bowhunter
540i Touring -95 6-vxl

Någon som har fler förslag?

Fått ordning på torkarn nu, men det andra strular ännu!

Fredrik
bo
37
bowhunter
540i Touring -95 6-vxl

Testat lite till, verkar som relän slår till men det "kommer" ingen ström!

Säkrings fel?
la
3
lappen165
Bmw E46 320I Touring -92
hej har haft samma problem med min 535. då var de ingen plus till Rm Boxen som sitter under baksätet, Orginal fel på bmw för dom har ju så klena kablar :),
Grovlek på kablar påverkar knappast, den är säkert optimal från början. Om man lyckas bränna av kablage osv pga fel så har man micklat med fel säkringar osv, inget som man kan "bygga bort" med grövre kablar.
Vanligt fel som kan få oväntade resultat är skadade kablar vid bakluckans gångjärn på touringmodellerna.

FP
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Testa o ta ur RM boxen o ta in den över natten o låt den ligga varmt och torrt då det kan bli fukt i dem om bilen stått länge.

Beemer 4 Life!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.