|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu är det så att när jag var och kollade på min bmw jag har köpt för några månader sen då märkte jag att det var en givare/kontakt? som hängde ner på höger sida om vänster dimljus. Eftersom att vänster dimljus inte fungerade när jag var och kollade på bilen så antog jag att det var kontakten till dimljuset som hoppat ur. Kanske inte det smartaste jag gjort :P. Hur som helst så visade det sig att det var jordningsfel i dimljusets kontakt och det var inte en kontakt som pluppat ur. Då kommer jag till frågan. Är det någon här som har en aning var den ska sitta och vad det är för något? Bilen fungerar finfint i så vitt jag vet, så det är ju lite skumt. Kom på nu när jag satt och skrev att min airbaglampa börjar lysa lite när den känner för det. Alltså lite då och då. Vanligast efter jag har stängt av bilen och sen startar igen, men inte alltid. Kan det vara något sånt den kabeln ska till? Bilder: Länk Länk Dålig bild på vart kabeln kommer ifrån Länk MVH/ Julle | |
|
det är ytter temp givaren den ska sitt på det plast röret som sitter mellan fronten och innerskärmen , plats röret är en luft kanal för att kyla bromsskivan |
|
|
aha okej... tack så mycket för svaret. det förklarar varför den hänger löst, bromskanalen saknas nämligen på den sidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.