|
|
|
|---|---|
|
Tjenare ! Eftersom jag inte är någon mullemek så måste jag ställe en "dum" fråga. Jag har en M3 e46 med ett Short ram air system till en M3 (KN). Luftmängdmätaren skall ju styra mängden luft i förhållande till bränsle, tempratur, osv,osv. Om man sedan monterar tex ett sportluftfilter som släpper igenom mer luft än ett originalfilter så borde väl LMM strypa luft tillförseln, eftersom allt styrs av en förprogramerad databox med data från ett orginal insug/filter ? Kan det vara så ? Skall man plocka bort LMM helt ? Mvh | |
pg_ice |
man kopplar aldrig bort LMMen om man inte har chip eller har mappat bilen för det. så gå efter det istället LMMen låser inget den juserar bara bränslemängden sen spelar det ingen roll hur mycket luft som strömmar igenom LMMer har ju en max gräns men vart den ligger på M3 E46 vet jag inte |
| Lmm styr ingenting,den mäter bara mängden luft som strömmar igenom.Värdena den får avgör hur mycket bensin som skall tillföras av spridarna. | |
|
Håller med föregående talare och precis som jag sagt i dom tidigare trådarna du postat. Men det verkar som du väldigt gärna vill köra utan lmm ;-) Hur var det med insuget, är det ett annat insug eller bara luftfilter? |
|
|
Det är ett annat insug, inte bara filter. Jag byter LMM på fredag. Mvh |
|
|
Posta en bild på insuget och på LMM-huset så får vi se vad som är gjort me den.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.