|
|
|
|---|---|
|
Nu har det hänt för första gången sedan jag köpte 750 för ca fyra år sedan... Frun tog bilen och stannade några hundra meter hemifrån för att posta ett brev och skulle sedan köra vidare. Då tänder bara motorn till och stannar... (samma vid flera försök) Så jag fick rycka ut med andrabilen så fick vi bogsera hem den. Det är första gången sedan jag köpte den som den behöver bogseras!!! Som tur är bara några hundra meter. Tidigare idag har jag kört över 16 mil utan minsta problem! Men det verkar som att motorn inte får någon soppa alls! Normalt sett brukar ju pumparna barage upp en åt gången så man alltid kunnat köra hem! Så jag lutar åt något elfel... Tanken är dessutom nästan full (billig soppa nuförtiden) så det brukar ju underlätta för trötta bränslepumpar. Så nu vet jag vad jag måste göra ikväll.... /Mats J | |
|
Nu funkar den igen. Tvångsmatade pumparna genom att ge 12V på bränslepumpssäkringarna, och pumparna var ok. Mätte lite vid bränslepumpreläna och huvudreläna som sitter bredvid. Jag kollade inte så noga utan tvångsmatade ena pumpen med 12V och startade bilen, då gick den först på ena banken (II) och efter några sekunder kom andra banken igång också. Jag har tidigare haft ett fel där bara ena banken startat och då funkar inte varvräknaren, men efter några sekunder går även andra igång och då funkar varvräknaren också. Jag kollade elschemat och varvräknaren får signal från DME I, så det är bank II som startar först i dessa fall. Så även idag när jag fick igång motorn. Så det verkar som att huvudreläet för bank I har lite problem, och även soppapumpsrelä II. Jag tog isär soppapumpreläna och gjorde rent kontaktytor och sprayade med WD40 så nu får vi se om det håller sig. Kanske borde kolla huvudreläna också förstås... /Mats J |
|
|
Oj vad duktigt av dig, du verkar ha en djävulsk koll på e32 och elfel ! Kan du inte uppgradera till e38, så man har ngn klippa att fråga om den skulle trassla?? :) :) :) Visserligen fungerar min e38 felfritt, men man vet aldrig.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.