|
|
|
|---|---|
|
Vad säger auditoriet om BMW645 2004, är den prisvärd? Bränsleförbrukningen i förhållande till motoreffekt och att det sitter en V8 i den, är förhållandevis låg... Något annat att tänka på vi ett eventuellt köp? | |
|
När det gäller bilar i 645-klassen är det nog bara två faktorer som styr köpet: - om man har råd och - hur starkt habegäret är Att bräcka grannarna och att kunna styla på avenyn är nog en starkare köpfaktor än låg bränsleförbrukning skulle jag gissa. Själv åkte jag M5 i några år. En fantastisk bil som det var ett nöje att åka i. Men min gamla 3.0S -72 som gått 73.000 mil får nog ändå betraktas som mer "prisvärd". Med mina referensramar då förstås! Per L |
|
|
Ja, det har du nog rätt i. Samtidigt är det ju bekant att modernare bilar med stora motorer (v8 motsv) i mångt och mycket har sjunkit i pris. Tänkte bara få lite info av någon som hade ägt en sådan bil. Är ganska sugen på ett köp |
|
|
6-serien delar i princip all teknik med 5-serien (E60/E61) som i sin tur har visat sig hålla väldigt bra sånär som på ett eller annat mindre elfel. Tror inte du behöver oroa dig inför ett eventuellt köp, men jag hade väntat någon månad till...de lär inte precis öka i värde... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ja, det där med att vänta är nog klokt. Man kan ju ana att priserna sjunkit kraftigt på flera håll den senaste tiden. Jag var och tittade på ett objekt igår och upptäckte att hela framvagnen var omlackerad. Det är en importbil och det kan ju vara så att den varit krockad och i så fall kanske man skulle begära ett M-test??? Finns det något bra sätt att kontrollera om en bil varit krockad? |
|
|
Förbrukningen kan man väll anta motsvarar 545an, som hittills för mig dragit 0.95l/mil på de senaste 4000milen. Motorn är helt underbar, bra driv från botten och skaplig spets. Det finns ett antal 645or på blocket som legat i många månader. Man kan väll misstänka att dessa säljare är öppna för bud (eller så är de det de inte är ;) ) Det är ju inte direkt spring efter V8or (Eller V10or för den delen) just nu i det propagandaskadade Sverige. 645an har verkat klara bibehålla värdet skapligt fram till nyligen, men nu verkar även 645orna droppa. Prutläge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.