|
|
|
|---|---|
|
Var kan man köpa ett passande reservhjul? Har kollat runt på bildelsbasen och powerbörsen osv men finner inget. MVH | |
|
Det finns väl inte någon plats för det? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ett reservhjul går säkert att få tag på - bl a så har ju BMW såna däringa 'nödhjul' till bl a E60, som borde passa (bultmönster och centrumhål är samma). Däremot lär du inte hitta någonstans att lägga däcket, eftersom utrymmet under skuffgolvet på E90 är alldeles för litet. Får jag istället föreslå ett BMW M Mobility System - det är den lösning BMW levererar med de flesta M-bilar (M3, M5, Z3M, Z4M bl a) där inget reservhjul får plats och de eländiga "punkteringsfria" RFT-däcken inte fyller kraven. M Mobility System finns i några olika uföranden, med samma funktion - det är en 12V-ansluten luftkompressor med anslutning för en flaska punkteringsvätska. Kompressorn kan användas separat (bra om man har pyspunka!), och vätskan klarar att täta upp till 6 mm stora hål. Alltihop får ledigt plats i E90:ans 'låda' under skuffgolvet. |
|
|
Okej, det är nämligen en jobbarkompis som hade köpt en sån bil och undrade. Jag hade misstankar om att det kunde vara på det sättet. Tack för svaren! MVH |
|
|
Har han runflat så behöver han inget reservhjul. själv så tänker jag slå till på ett Mobility system då vinterdäcken är vanliga däck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.