|
|
|
|---|---|
|
Tyvärr har någon tidigare ägare på min M3'a fått för sig att måla bromsoken mörkblå. Kanske var snyggt när det var nytt men nu ser det bara dassigt ut, och jag skulle helst vilja piffa upp dom lite. Är det någon annan här som har målat sina M-ok? Hur gjorde ni? Behöver man blästra oken eller räcker det med att gå lös med stålborste och tunga kemiska medel? Vill ha en neutral färg så jag funderar på silver...Skulle också vilja framhäva ///M-märket på oket om det är möjligt, eventuellt med svart. Tacksam för svar! | |
|
Jag målade mina silver Länk med vanlig billack och sedan klarlack med härdare. Jag rengjorde mina med roterande stålborste och det blev rätt hyffsat. Det blir rätt snabbt dassigt om man inte kommer åt att tvätta. Med tanke på fälgarna Länk som kommer på till våren kommer det nog blir lite lättare att tvätta. |
|
|
Jag blästrade mina och grundade med Epoxyprimer. Som färg valde jag Hammarlack i silver. Lite mera jobb kanske men ett mycket bra resultat. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Jag blästrade också mina, grundade och avsutade med värmebeständig silverfärg. Här är två bilder: Länk Länk /Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret M3E30.se Länk |
|
| jag tvätta dom å sen borsta me en stålborste, blev riktigt bra. sen fyllde jag i med M färgerna: Länk | |
|
Jag lackade mina med hammarlack - silver, med bra resultat. Dock pallade den inte av värmeutveckligen vid bankörning så färgen bubblade sig lite och blev guldfärgade istället.. Tycker de va mkt snyggare så i vinter blir de att lacka om dem igen i guld, riktig okfärg och med ///M försänkningen i M färgerna är tanken. Tror dock vanlig hammarlack funkar kanon om man håller sig till vanlig körning. Bäst resultat får du med blästring, men en stålborste, lite slippapper räcker gott det med. Ett smidigt verktyg vid trängre utrymmen osv är maskiner såsom Dremel multi eller liknande. Köpte själv en billigare variant men som underlättat mkt vid många tillfällen. Har bla polerat Vanos delen osv med den med bra resultat... |
|
|
Många svar, det tackar vi för! Fina ok har ni fått också! :) Blir nog till att prova med stålborste och dylikt först iaf. Dremels och sånt har jag, bläster har jag ingen och har aldrig använt heller så det kan bli knivigare. Var köper man lämpligast riktig ok-färg som håller bra? Känns som färgerna man kan köpa på diverse "styling-sajter" inte är av sådär vidare bra kvalité... eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.