AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.251

pumpande ljud från servosystemet

no
3
november
bmw 750 ial-91
Hej har problem med att ett sugande ,klonkande ljud från servosystemet,servorör rör sej och man kan känna att det går igen i ratten och bromspedalen,när bilen är kall märks det inte men börjar så fort den blir ljummen,när jag vrider på ratten avtar det men man kan ändå känna det servon funkar och det är lätt att styra ,röret jag ser är det som kommer upp bakom oljefiltret upp till (ngt hus med givare??)TRÖTTNAT PÅ LJUDET .tacksam för svar

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!
Kan vara bromsbomben som gör detta, har du fördröjd servoverkan vid panikbromsning?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
no
3
november
bmw 750 ial-91
Tack för det--varit hos en BMW mek han sa han aldrig varit med om detta förut men att det inte var ngn fara att köra med?!Hoppas därför på en lösning här.
Nej jag tycker bromsen svarar bra bromsar ganska fort o mjukt,jag har provat att bromsa med avslagen motor o den får stopp på bilen ganska omg. ca 40 km/h stoppsträcka ca 2,5 -3 meter .,när jag står på TOMGÅNG sjunker bromspedalen vid tryck till botten,vid AVSLAGEN motor har jag pumpat med pedalen ca 15 ggr och den sjunker ca 3 cm varje gång .Kan det vara bomben?
Vad är det för "hus"där servorören går in 3 st( 2 större 1 mindre)där sitter 2 kontakter (2 poliga) .Jag kan inte se att det är ngt oljeläckage konstant mått i servobehållaren.
Röret som går in i det huset, rör sej i takt med ljudet sugande precis som om den suger luft men hade det varit så hade väl det varit olje läckage?

no
3
november
bmw 750 ial-91
röret som rör sej är ett returrör från "huset" till servooljebehållaren??
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Läs dessa inlägg:

Länk
Länk
Länk

Finns massor om du söker Länk på "bomben" eller "bromsbomb*"

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.