|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt värmeventil på min E46, men efter jag bytte den så började det blir skitvarmt i bilen. Även när jag ställer in på lägsta grad (16) och vrider den där grejen i mitten till kall så kommer det fortfarande varmluft vid framrutan. När jag sätter på acc(*) så kommer det också kall luft överallt förrutom vid framrutan (rutuppvärmningen). Till slut så blir det varmt ändå. Undrar om det ska vara så? för jag har kört med trasig värmeventil säkert sen jag köpte bilen, och jag tyckte att det var ganska okej då. När jag och en polare bytte den så var vi osäkra på om vi satte slangarna rätt dvs. man kan skifta dom. Kan det vara det som är fel? Ventilen jag köpte var begagnad, kan det vara möjligt att den inte heller funkar som den ska? Undrar hur man kan kontrollera det.. | |
|
Symtomen låter ju precis som det har blivit felkopplat någonstans eftersom det bara är vid framrutan det strular. Eftersom ventilen du montera nu är begangnad så finns ju såklart risken att det inte är fullt fungerande,men eftersom du får värme/kyla i dom andra luftkanalerna så lutar det ju helt klart å felkoppling eller liknande. Ett tips när man håller på med bilen och demonterar/monterar delar är att alltid memorera,eller helst rita upp hur det ser ut innan man börjar skruva...slipper man i 9 fall av 10 strul pga av man inte är helt säker på hur det ska sitta. |
|
| Jag har kollat på en polares bil. Han har en likadan, och när man går ner till 16grader så hör man ett knackande ljud från värmeventilen (dvs. antingen öppnas eller stängs den) och det gör inte jag på min nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.