|
|
|
|---|---|
ELS |
Jag har länge grubblat över vad jag skulle vilja ha för någon BMW och tillslut föll mitt val på 3-serie och E30.....eftersom jag har lite tid kvar till körkortet funderar jag på att fläska på och fixa en grym bil! Hade tänkt mig en E30 i racingstuk men ändå inte så brutal att den ska sakna inredning. Jag hade tänkt mig en riktig "Allround" bil......som motor hade jag tänkt mig en M3 motor från E36 men ska man välja att trimma den med turbo,kompressor eller utveckla motorn utan något av de? Några tips???? sen en fråga hur mycket tål motorblocket i den 4-cylindriga motorn som sitter orginal? Om man ska välja att trimma den istället? sen om någon vet något ställe med bra styling till E30? /Mvh Jimmy (tacksam för alla svar) |
| Varför ska du köpa en 4-cyl? Du kan ju alltid satsa på en E30 325:a istället så har du iallafall 170hk att börja med... | |
|
om du har pengar kan du ju köpa en alpina direkt som är byggd för stora sexan och tål lite mera hk än vanliga e30n.... Jag har sett en e30 316 med m5 3.6 maskin.... den ser juh ut att vrida sej nästan när man gasar =) men fy fan va den går |
|
| Den där 316 med M5 motor,var den gul med M3-skärmar? | |
| Näe, dn e vit å liknar en orginal 316 me 17 tums hjul.... Å finns i finland... | |
| Ronnie79: M3-e30 hade en fyra på 195 alt 215 hp beroende på årsmodell. | |
|
Köp helst inte en M3 E30 om du hade tänkt att köra sönder den,(ingen BMW-ägare vill väl köra sönder sin pärla men det händer ju) fast de tål ju mycket buskörning, Jag tycker inte att man ska förstöra de få M3 E30 som finns kvar i orginal skick! BMW:n är mannens bästa vän |
|
| Som jag förstod det så kanske hade han inte hade några planer på att köpa en M3:a utan "bara" montera en M3 motor... Har du pengar till en riktig M3:a så ska du självklart köpa en! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.