AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.389

Initiera fjärrkontroll dieselvärmare E60 E61

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Har bytt batteri i min fjärrkontroll till dieselvärmaren, men får den ändå inte att funka. Sändaren verkar funka som bruksanvisningen säger att den ska, men dieselvärmaren hoppar inte igång. själva värmaren funkar, den kör jag manuellt från bilen, så den funkar utmärkt.

Men frågan är om fjärrkontrollen måste initieras då den säkert legat strömlös sedan förra vintern. Någon som vet vad jag ska hitta på?

Mvh Johan
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Detta hittade jag i en annan tråd...

"...Annars så bryter man strömmen till mottagaren, kopplar på igen och håller "off" intryckt nån sekund..."
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Har samma problem.
Är det så enkelt som att dra rätt säkring, vilken i så fall?

/Hammar
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har samma problem i min, men om jag försöker klicka i aux heating i iDriven så klickar den ur sig direkt igen. Finns det ett separat batteri till bensin/dieselvärmaren kanske?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Fick det löst hos vännerna på Autopartner idag: värmaren hade låst sig och var tvungen att låsas upp med "datorn". Kanske har ni samma? Det kunde bero på att den försökt starta med för lite bränsle i tanken vid något tillfälle.
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Nja, i mitt fall fungerar värmen utmärkt via tidsinställda starter.

- Men fjärren fungerar inte.

Den lyser gult vid "Mode" men blinkar rött vid tryck på "On".
Inget händer i bilen heller, innerbelysningen ska lysa som bekräftelse, vilket den inte gör.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Då behöver den säkert bara initieras.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Samma här, min funkar perfekt både direktoperation och tidssinställd, men inte via fjärren. Lampan lyser grönt som den ska när man håller in "mode"-knappen, sedan blinkar den rött i två sekunder när jag trycker på "on". Vet inte om den ska lysa grönt eller rött när man aktiverar? Någon vars fjärr funkar som kan berätta om den blinkar rött eller grönt?

Mvh Johan
ol
74
olv
535d -06
Min fjärr funkar som den ska och den blinkar som följer: "Mode"=grön lampa lyser. "On/Off"=röd lampa blinkar
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Kan meddela att kontroll av sladdarna till antennförstärkaren löste mitt problem.
Nu fungerar fjärren, utan att jag behöver initiera den.
Det är någon form av glapp i sladden som gör att fjärren inte fungerade och även fjärren i bilnycklarna.
Jag kollade först för att lösa problemet med bilnycklarnas fjärrkontroll.
Men det slutade med att jag löste två problem, tillfälligt, på samma gång.

Nu måste jag söka vidare om hur man kommer åt kablarna, så jag kan åtgära glappet.
- Tips?

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.