|
|
|
|---|---|
|
hej det är en diesel har fått turboras på min (320d-02 26500mil) så igår när jag började riva ner så satt spridare 1 fast tog mig säkert 2h innan jag fick lös den.. när den väl var lös fick jag se att hela injektorn var torr och sotig mer eller mindre, sätet där hela injekton sitter i var svart sotig och kornig menas 2 3 4 hade fin färg (mässing) och väldigt rent inte en enda svart sot fläck.. eller hur man nu ska förklara innan turboraset har jag inte märkt något alls på bilen... inte gått konstigt eller så. har spridare 1 med turboraset att göra eller har turbo raset orsakats att spridarn har blibit så under en längre tid när den varit dålig.. att 1:an är sotig och kornig kanske inte har med något att göra bara dåligt skick på den.. är väldigt tacksam för svar mvh!! | |
|
Hej. Nej det har inget med turboraset att göra, det är bara tätningen som har gett upp. Det finns en speciell fräs att fräsa ett nytt säte med i toppen, samt en att fräsa nytt säte på injektorn. Att mäta är att veta MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
hej göran dieselmeken!!! är det så att jag behöver åtgärda detta med sätet på en gång eller kan jag göra rent och köra?? har kollat runt lite på bytesturbo har fasnat för turbo tech, men du kanske har ett bättre alternativ. tack för svaret... ser fram imot fler.. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.