|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis konstaterat att jag har ett irriterande ljud från nån av spännrullarna. Nån som vet om det är nån speciell rulle som brukar börja rackla? Och sen också vad dom kostar? | |
|
Jag har nyligen åtgärdat samma problem. Det som brukar ge sig är den kompletta spännaren inkl. rullen. Jag rekommenderar ett byte på följande: -Komplett spännare inkl spännrulle: 488:- artnr: 16-55025 -Löprulle drivrem (lika bra att byta, de brukar ge sig ungefär samtidigt) 280:- art nr 16-55007 -Drivrem 308:- artnr:16-6K-1538 -AC-rem 168:- artnr: 16-5K-0862 Samtliga artikelnummer och priser är Mekonomens. Det blir något billigare på Meca. Du behöver även en liter glykol som kommer att tappas ur när du skruvar av vattenpumpsmuttern. Sedan behöver du lufta kylsystemet. |
|
|
Kan hjälpa med lite smörjolja på resp. rulle. Enklast är att byta, billiga saker. Kan göras själv, själv fick jag hjälp omgående på min verkstad utan tidsbeställning. Ville inte smutsa ner mina söta fingrar. Om ngt annat behöver bytas är nog högst individuellt, varför ska man behöva lossa vattenpumpen,,,,, jag gjorde inte det, remmar byts åndock om det behövs. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| Okej. Tack för svaren... Har märkt att missljudet inte alltid är där. Verkar avta mer och mer ju varmare bilen blir... Har man kört en längre sträcka är den nästan tyst men jag ska ta tag i saken och byta skiten när jag väl får tummen ur... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.