|
|
|
|---|---|
|
Hejsan :) Jag upplever min bmw z3 coupe 2.8 99 utan M-chassi som vinglig i typ 150 km i timmen och den känns sjukt osäker nästan obehaglig typ en gammal opel känns mer stabil. Min brossa hade en z3 roaders 1,9 den var inte alls likadan. Vet någon vad dert kan bero på ? har däckdimensioerna bak 245/45/17r och fram 225/45/17r ? Någon som vet vad det kan bero på Fredde | |
|
Hade din brossa också 17"? Jag kan tänka mig att det beror på antingen däcken, lufttryck eller en kass bussning nånstans. Själv har jag samma årsmodell med 18" på, rejält sänkt, jag upplever den vinglig enbart på vägar med spår i vägbanan.. Annars upplever jag den som stabil men "snabbstyrd". |
|
|
Alla coupéer har väl M-chassi? Kolla krängningshämmarna. Min hade hoppat ur fästet vid ena bakhjulet en gång. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| Alla coupéer har inte M-chassi. | |
| Hjulinställning kanske är på tal!? | |
| Martin; Kan inte annat än att hålla med dig angående "stabil men snabbstyrd" - bättre sammanställning är nog svårare att hitta! =) | |
|
Jag håller med tvesovla. Om du har för mycket toe in så får du ett läskigt uppförande i högre hastigheter. Kolla det först innan du byter för mycket annat. PeO. |
|
| Jag har en Coupe med samma däckdimention och min går stadigt även i högre farter, däremot så trivs den inte riktigt på vägar som är spåriga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.