|
|
|
|---|---|
|
Har sökt på forumet och sett förslag men inget konkret. Jag vill alltså kunna se filmer i min navigator med 4:3 skärm. samt med stereoljud, har någon en lösning som fungerar? //Roger BmwCS #5251 | |
|
Hej, Jag har kopplat in min externa DVD till kasettbandarens ingång i radiomodulen samt satt ett tomt band i bandaren. Sen aktiverar jag videoingången på tvmodulen genom att kortsluta backkameraaktiveringen på videomodulen. Detta medför att bandarens ljud fortsätter spela, men bilden tas från videoingången på TVmodulen. /Andy |
|
|
Hmm, är väl inte världens elektronikgeni tyvärr, är det mycket begärt att få en lite utförligare beskrivning? Jag har inte tänkt att använda navigationen, går det då att enklare använda nav ingången? Jag kan även tänka mig att bara ha monoljud, då kanske det är ännu enklare? //Roger BmwCS #5251 |
|
|
För att skärmen skall visa något så krävs att du antingen har: en navigator eller en TV modul (Analog eller Digital) Alternativt ett CIB interface (lite krångligare att förstå sig på) Har du inget av ovanstående å kommer du ej att få bild i skärmen. För att få en videoingång med monoljud så behöver du en BMW TV / videomodul Här finns redan en färdig videoingång på ett par av pinnarna i tvmodulskontakten. Problemet (vilkeet du inte verkar så störd av) är att videoingången på tvmodulen enbart har mono audio. (detta beskrev jag ovan hur man går runt) Titta förbi mig en dag framöver så kan du se hur jag löste det i praktiken. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.