AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
777

navi skärm utan att ha navi, går det?

db
3
dbvRobban
528i -97
Hej! undrar i fall man kan installera själva navi huvudenehten i en e39a utan navi orginal, men skita i att sätta in gpsmottagaren och allt det där? och bara använda den att styra cdväxlaren, färdatorn mm och sedan koppla in en extern dvd att titta på filmer mm med. Är detta i huvudtaget möjligt? för själva navigations funktionen kan jag klara mig utan!

bilen i fråga är en bmw 528i -97 sedan med dsp orginal men ej navi
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Visst går det, men du behöver ett cib interface för ca 1500:- för att driva skärmen.

Billigare och framförallt enklare att köpa en analog tv/videomodul.
Dock så blir bilden marginellt bättre med en cib.

Dessutom bör du ha hyffsad koll på saker om du ej använder standardmoduler för att driva skärmen alternativt be någon göra det som har koll.

/Andy
db
3
dbvRobban
528i -97
okok det går alltså, vad händer om jag helt eneklt tar ur min gamla hu och stoppar in en navi hu, kommer nånting att fungera då?
db
3
dbvRobban
528i -97
Det är alltså en sån här tvmodul du menar?
Länk

behöver jag något mer än den? kablar mm?
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Ingenting kommer att hända med den nya HUn eftersom inkoppling och kabelstam är helt olika från den gamla. Navi HUn är ingen HU alls, enbart en skärm och lite knappar, dvs den innehåller ingen intelligens alls.

Visst kan man bygga en egen kabelstam, men jag rekommenderar dig starkt att köpa en från en skrotad bil alternativt en BMW navi uppgraderingskabelsats.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.